مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام گفت: در شش ماهه اول امسال بیش از ۵ مورد بازدید از آثار تاریخی و فرهنگی به صورت روزانه انجام شده است.

فرزاد شریفی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام گفت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان ایلام در راستای سلسله وظایف محوله اقدامات ارزشمندی جهت حفظ و مراقبت از آثار تاریخی به جای مانده از نسل‌های گذشته انجام داده است.

وی افزود: طی این بازدید‌ها  ۱۲ نفر به علت حفاری غیرمجاز و کشف فلزیاب در حوزه میراث تاریخی دستگیر شده است.

شریفی در خصوص کشفیات صورت گرفته یادآور شد: در این بازده زمانی ۵۱ قلم اشیاء تاریخی توسط یگان حفاظت اداره کل کشف و ضبط شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: ۱۸ مورد حفاری غیرمجاز انجام همچنین ۷ دستگاه فلزیاب ضبط و ۹ پرونده قضایی تشکیل شده است.

وی اظهار داشت: ۴ مورد اسکورت اشیاء کشف شده تا مقصد توسط این یگان صورت گرفته همچنین ۴۹ مورد رصد فضای مجازی با همکاری پلیس فتا جهت هرگونه تبلیغ و خرید و فروش وسایل حفاری و فلزیاب انجام شده است.

شریفی درخصوص سایر اقدامات این یگان بیان کرد: ۸۷ مورد پاسخگویی به گزارشات مردمی در جرائم میراث فرهنگی انجام شده و ۲۰ مأموریت و گشت شبانه توسط این مجموعه صورت گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان در پایان خاطرنشان کرد: تلاش‌های شبانه روزی یگان حفاظت میراث فرهنگی در جهت حفظ و صیانت از میراث‌های گرانبهای استان قابل تقدیر بوده که این امر با همکاری همه جانبه مردم تحقق یافته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.