رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد در محورهای مواصلاتی استان نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۷ درصد افزایش یافته است.

سرهنگ بهنام ویسی پور گفت: افزایش تردد در محورهای مواصلاتی نیز باعث افزایش هفت درصدی میزان تصادفات شده است.

او وجود نقاط حادثه خیز با توجه به کوهستانی بودن مسیرهای ارتباطی را از دیگر دلایل افزایش تصادفات جاده ای اعلام کرد.

به گفته سرهنگ ویسی پور؛ جاده های ارتباطی یاسوج به اصفهان، یاسوج به بابا میدان و بابا میدان به گچساران شاهد بیشترین حجم تردد است.

او می گوید: بیش از ۳۰ درصد تصادفات رانندگی در کهگیلویه و بویراحمد در نقاط حادثه خیز اتفاق می افتد.

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد افزود: وجود ۶۷ نقطه حادثه خیز در محورهای ارتباطی امنیت جاده های این استان را با مشکل مواجه کرده است.

بر اساس اعلام پزشک قانونی کهگیلویه و بویراحمد آمار مرگ و میر ناشی از حوادث و تصادفات رانندگی استان در نیمه نخست امسال، نسبت به مدت مشابه پارسال ۵.۶ درصد افزایش داشته است.

 در این مدت  ۱۲۴ نفر در حوادث رانندگی  جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۳۰ نفر زن و ۹۴ نفر مرد بوده اند.

 از کل تلفات حوادث رانندگی در ۶ ماهه نخست امسال، ۱۰ نفر در حوادث درون شهری و  ۱۱۴ نفر در حوادث برون شهری استان جان باختند.

این استان با داشتن کمتر از ۱۷۰ کیلومتر بزرگراه و شرایط خاص توپوگرافی و کوهستانی یکی از استان‌های خطرناک در زمینه سوانح رانندگی است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیتی حدود ۷۲۳ هزار نفر جمعیت دارای ۹ شهرستان، ۱۷ بخش و یکهزار و ۶۷۰ روستای دارای سکنه در جنوب غربی ایران واقع شده است.

بر اساس برآوردها هزینه هر کیلومتر بهسازی و آسفالت راه‌های اصلی در این استان حدود دو تا سه برابر استان‌های کویری است.

از مجموع حدود ۶ هزار کیلومتر راه موجود در این استان بیش از چهار هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است که بیش از ۵۰ درصد آن همچنان خاکی و شوسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.