بیش از ۲ هزار بیمار تحت پوشش انجمن کلیوی زنجان هستند

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: در زمان حاضر ۲ هزارو ۱۰۰ نفر بیمار دیالیزی، پیوندی و مراقبتی تحت پوشش این انجمن در سطح استان هستند.

محمدرضا طهماسبی مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: ۲ هزارو ۱۰۰ نفر بیمار دیالیزی، پیوندی و مراقبتی تحت پوشش این انجمن در سطح استان هستند که از این تعداد ۴۳۰ بیمار در سه مرکز ولیعصر (عج)، انجمن کلیوی و بیمارستان بهمن و مابقی در شهرستان‌های خدابنده، خرمدره، ابهر، ماهنشان، ایجرود و طارم خدمات دریافت می‌کنند و تحت درمان دیالیز قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر افزایش بیماری با افزایش ۵۰ درصدی هزینه‌های مالی نیز مواجه هستیم اضافه کرد: خوشبختانه با کمک مردمی طی سال‌های اخیر توانسته ایم یک هزارو ۶۵۰ بیمار را با برنامه‌ریزی‌ها و آموزش‌های لازم از چرخه دیالیز خارج کرده و به فعالیت اجتماعی بازگردانیم.

این مسوول پیوند کلیه ۱۰ بیمار دیالیزی در ۶ ماهه نخست سال جاری را یادآور شد و گفت: طی نیمه نخست سال گذشته در این انجمن ۶ بیمار دیالیزی نسبت به عمل پیوند کلیه مبادرت کرده بودند.

مدیر انجمن خیریه کلیوی استان زنجان با بیان اینکه مجموع هزینه آزمایش پیوند کلیه بیمار با پاداش فرد کلیه دهنده حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون تومان است، گفت: امیدواریم با فرهنگسازی در این زمینه و رضایت والدین برای اهدای عضو از طریق افراد مرگ مغزی، این میزان بیشتر شود تا بتوانیم از این طریق بیشترین بیماری را با کمترین هزینه درمان کنیم.

وی با اشاره به افزایش بیماری دیابت و فشار خون در جوانان به دلیل نوع و سبک زندگی خاطرنشان کرد: در این راستا انجمن حمایت از بیماران کلیوی با احداث کلینیک تخصصی و تجمیع خدمات بیماران در ساختمان مرکزی تلاش دارد شرایطی را برای بیماران فراهم کند تا دیگر نیازی به پرداخت هزینه‌های اضافی و هدر رفت زمان نداشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.