رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: ۸۰ درصد مشکل نابینایی را قابل درمان و پیشگیری خواند.

فلاح رئیس اداره بهزیستی میبد گفت: پرداخت کمک هزینه وسایل کمک توانپزشکی، درمان، معیشت، تهیه لوازم ضروری منزل، تحصیل و ازدواج از خدمات ارائه شده به افراد نابینای زیرپوشش است.

او افزود: درحال حاضر ۴۱۸ نابینا و کم بینا در شهرستان میبد داریم گفت: ۹۸ نفر از این جامعه تحصیلکرده هستند که تحصیلاتشان از دیپلم تا دکتری است.

فلاح با بیان اینکه از میان ۴۱۸ نفر ۱۴۹ نفر زن و مابقی مرد هستند افزود: از این تعداد ۱۶۷ نفر مشکل بینایی خفیف، ۱۱۸ نفر متوسط، ۹۲ نفر شدید و ۴۱ نفر هم مشکل بینایی خیلی شدید دارند.

سید محسن فلاح ۸۰درصد مشکل نابینایی را قابل درمان و پیشگیری خواند و گفت: اجرای طرح تنبلی چشم که در کاهش نابینایی نقش بسیار مهمی دارد که یکی از طرح‌های مهم بهزیستی است.

او افزود: امسال تعداد شش هزار و ۸۴۷ کودک یعنی تقریبا ۹۴%درصد کودکان شهرستان میبد توسط موسسات حوزه پیشگیری در کل شهرستان معاینه شدند که از این تعداد ۴۵۰ کودک مشکوک شناخته شده و به اپتومتریست و چشم پزشک ارجاع شده اند.

برزگر رئیس هیئت مدیره موسسه غیر انتفاعی نابینایان شهرستان میبد هم با اشاره به فعالیت‌های موسسه در چند سال اخیر گفت: تشکیل گروه تئاتر و تقویت آن و کسب رتبه در مسابقات منطقه ای، تشکیل گروه سرود و اجرا در مراسمات مختلف، تجهیز کتابخانه نابینایان با کتاب‌های صوتی وبرگزاری کلاس‌های متعدد شامل زیلو بافی، اشپزی، هنری، کلاس‌های مهارت‌های زندگی و توانمند سازی برای جامعه هدف، برگزاری کلاس حفظ و قرائت قران جهت نابینایان شهرستان و شرکت در مسابقات منطقه‌ای و کسب مقام اعزام جامعه هدف و خانواده ان‌ها هرساله به مشهد مقدس که هزینه آن‌ها از طریق جذب کمک‌های خیری تامین میشود از فعالیت‌های این موسسه بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.