مدیرکل کمیته امداد خوزستان گفت: پرداخت زکات در این استان در سال گذشته به میزان ۱۱۰ درصد محقق شده است و کشاورزان خوزستانی ۶۰۰ میلیارد ریال زکات پرداخت کردند.

شیبه گفت: هدفگذاری دریافت زکات در سال ۱۴۰۰ در این استان بالغ بر ۵۰۰ میلیارد ریال بود که با فرهنگ سازی که در این زمینه صورت گرفت ۶۰۰ میلیارد زکات جمع آوری شد.

او می‌گوید: کمیته امداد دبیرخانه شورای زکات است و هر آنچه تحت عنوان زکات پرداخت می‌شود در سامانه زکات استان ثبت می‌گردد و مبالغ دریافتی زکات به حساب کمیته امداد واریز نمی‌شود.

به گفته او ۲۰ درصد از مبلغ پرداختی زکات در کار‌های عمرانی عام المنفعه و ۸۰ درصد در امور مربوط به رسیدگی به محرومان هزینه می‌شود.

این مقام مسئول گفت: زکات در مواردی همچون رفع مشکلات معیشتی کمک به ازدواج تهیه جهیزیه، درمان، تحصیل و آزادی زندانی‌ها، تعمیر و احداث مسکن و مسجد و... مصرف می‌شود.

به گفته او با توجه به تاکید زیادی که بر ایجاد اشتغال در استان وجود دارد، از سال گذشته برنامه ریزی انجام گرفت تا بخشی از این اعتبار در حوزه اشتغال صرف شود.

مدیر کل کمیته امداد خوزستان گفت: از سال ۹۸ تا کنون سیر صعودی در پرداخت زکات در این استان شاهد بودیم افزود: خوزستان در حوزه کشاورزی در کشور رتبه نخست را دارد، در استان مردم و کشاورزان با اعتماد و اعتقاد زکات پرداخت می‌کنند.
جشنواره علمی، ترویجی و تکریمی زکات استان به همت دبیرخانه شورای زکات و مشارکت مراکز علمی و فرهنگی، با هدف جریان سازی فرهنگ خیر و احسان نیکوکاری آذرماه سال جاری در استان برگزار می‌شود.

شیبه گفت: همکاری حمایت و پوشش خبری صدا و سیما و استفاده از ظرفیت رسانه‌های خبری و مطبوعات باعث اطلاع رسانی بهتر و افزایش پرداخت زکات و خدمت رسانی بیشتر در استان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.