رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت : این شهرستان مرزی با توجه به اقلیم مناسب و آب و هوای بسیار خوب مستعدترین منطقه استان کرمانشاه برای کشت و تولید محصولات گلخانه‌ای است.

خدامرادی رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: از مجموع ۵۲ واحد گلخانه‌ای این شهرستان هم اکنون ۲۴ واحد با سطح ۷.۵ هکتار فعال در مجتمع گلخانه‌ای شهید دکامی زاده و ۲.۵ هکتار آن به صورت پراکنده مربوط به شهرداری، بنیاد مستضعفان و منابع طبیعی در دیگر نقاط شهرستان واقع است.

جبار خدامرادی افزود: هم اکنون ۲۵ واحد گلخانه‌ای به کشت خیار اختصاص یافته است و برداشت این محصول از گلخانه‌های این شهرستان از هفته آینده آغاز می‌شود و در کشت دوم فلفل شیرین جایگزین محصول خیار خواهد شد.

وی اظهار داشت: از هر متر مربع گلخانه در مجموع ۲۰ کیلوگرم محصول برداشت می‌شود که بر این اساس شاهد برداشت ۱۵۰ تُن خیار و فلفل شیرین از مزارع این شهرستان خواهیم بود.

او گفت: پرداخت تسهیلات ۲۰۰ و ۳۰۰ میلیون تومانی به گلخانه داران توسط بنیاد برکت به واحد‌های گلخانه‌ای با سود چهار درصد، برخورداری واحد‌های گلخانه‌ای از نعمت گاز شرایط را برای توسعه گلخانه‌ها فراهم کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی قصرشیرین ادامه داد: نیاز به هزینه کم نگهداری، شرایط آب و هوایی مناسب و وجود مرز‌های خسروی و پرویزخان در شهرستان قصرشیرین فرصتی مناسب برای صادرات محصولات گلخانه‌ای قصرشیرین است که با توسعه گلخانه‌ها می‌توان شاهد رونق تولید محصولات گلخانه‌ای و کشاورزی در این منطقه باشیم.

خدامرادی اضافه کرد: هم اکنون ۵۰ نفر به طور مستقیم در سطح گلخانه‌های قصرشیرین مشغول فعالیت هستند و یک واحد ۲ هکتاری به گیاه دارویی آلوئه ورا اختصاص یافته که روزانه ۳۰۰ کیلوگرم گیاه دارویی آلوئه ورا از سطح این گلخانه برداشت می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.