چرا عراقی‌ها بساط تروریست‌ها از اقلیم کردستان را جمع نمی‌کنند؟

بی ثباتی سیاسی و دخالت‌های خارجی عراق را نسبت به تحرکات تروریست‌ها منفعل کرده‏، اما این مسائل نمی‌تواند از مسئولیت این کشور در قبال مبارزه با تروریسم بکاهد.

روابط عمومی کل سپاه در ۲۳ آبان اعلام کرد در پی تداوم بی عملی‌ها و برخی غفلت‌های آشکار و بعضاً تعمدی مقامات اقلیم شمال عراق در برخورد با فعالیت‌های گروهک‌های تروریستی ضد انقلاب و ضد ایرانی تجزیه طلب که سال‌ها است برای توطئه و تعرض علیه ملت ایران در سرزمین اقلیم لانه کرده‌اند؛ به رغم عملیات ماه گذشته، مجدداً تروریست‌ها در حال تحرک و اقدام برای ایجاد ناامنی در ایران اسلامی برآمده‌اند؛ لذا با توجه به شرایط و اشراف اطلاعاتی و برنامه ریزی عملیاتی از صبح امروز (دوشنبه) مقرها، مراکز و همچنین معابر حمل و انتقال سلاح و مهمات تروریست‌ها به ایران مورد اصابت عملیات موشکی و پهپادی رزمندگان اسلام قرار گرفت.

تغذیه تروریست‌های تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق امری است که فرد ایران ستیزی مثل جان بولتون سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در زمان جنگ طلب‌ترین رئیس جمهور آمریکا یعنی جورج بوش پسر و مشاور امنیت ملی دولت رئیس جمهور تاجرمسلک ایالات متحده یعنی دونالد ترامپ بر آن صحه گذاشته است.

جان بولتون

بولتون در ۱۷ آبان در مصاحبه با بی بی سی گفته بود اغتشاشگران در ایران با سلاح‌هایی که از پایگاه‌های نظامی و از نقاطی در کردستان عراق وارد می‌شود، مسلح شدند و این وضعیت نشانگر این است که دیگر آن‌ها غیر مسلح نیستند.

حمایت آمریکا از اغتشاشگران با اعلام حمایت جو بایدن رئیس جمهور آمریکا شکل علنی به خود گرفت تا عداوت آمریکا با ایران آن هم در زمانی که حرف از احیای توافق هسته‌ای زده می‌شد بیش از پیش آشکار شود.

استفاده آمریکا از گروه‌های تجزیه طلب برای ناآرامی در ایران فرصتی برای برچیدن پایگاه‌های تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق بود تا در بی تفاوتی و بی عملی دولت عراق در برابر تجزیه طلبان، ایران اقدام به برچیدن بساط تروریست‌ها کند.

سردار سرتیپ پاسدار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ششم مهر که خبر از شلیک ۷۳ فروند موشک بالستیک زمین به زمین و ده‌ها فروند پهپاد انهدامی به مواضع تروریست‌ها داد، اعلام کرد: عملیات رزمندگان اسلام تا خلع سلاح کامل گروهک‌های ضد انقلاب و تروریستی تجزیه‌طلب لانه کرده در اقلیم شمال عراق ادامه دارد.

سردار پاکپور

سردار محمدتقی اصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدای سپاه پاسداران هم پس از عملیات اخیر گفت: تعدادی از افراد این گروهک‌ها را در داخل در اغتشاشات اخیر دستگیر کرده‌ایم و تعدادی از آنان اعتراف کرده‌اند که برای ایجاد اغتشاش، کشته‌سازی وارد ایران شدند و نیز از عوامل داخلی استفاده کرده‌اند.

سردار اوصانلو

فرمانده قرارگاه حمزه نیروی زمینی سپاه تصریح کرد: تا زمانی که اقلیم کردستان یا دولت مرکزی عراق خواسته‌های جمهوری اسلامی مبنی بر خلع سلاح گروهک‌ها و اخراج آنان را عملی نکند همچنان این اقداماتمان ادامه می‌یابد.

وی ادامه داد: سپر انسانی که متاسفانه آنان از خانواده‌های خودشان و در مقرهای‌شان ساخته‌اند تا یک زمانی برای ما معنی دارد و مجبوریم از مقر‌هایی که در حتی کنار خانه‌های سازمانی ایجاد کرده‌اند را مورد هدف قرار دهیم.

دفاع مشروع ایران در برابر اقدامات تروریستی تجزیه طلبان به منظور حفظ تمامیت ارضی و امنیت کشورمان انجام می‌شود.

دفاع مشروع امری است که منشور ملل متحد هم آن را به رسمیت شناخته است. ماده ۵۱ منشور ملل متحد می‌گوید: در صورتی که یک عضو ملل متحد مورد تجاوز مسلحانه واقع شود، هیچ یک از مقررات این منشور به حق طبیعی دفاع مشروع انفرادی یا اجتماعی تا موقعی که شورای امنیت اقدام لازم برای حفظ صلح و امنیت بین‌المللی به عمل آورد لطمه وارد نخواهد آورد. اقداماتی را که اعضاء برای‌اجرای حق دفاع مشروع به عمل می‌آورند باید فوراً به شورای امنیت اطلاع دهند، ولی این اقدامات به هیچ وجه در اختیارات و وظایفی که شورا بر طبق این منشور دارد و به موجب آن‌ها در هر موقع روشی را که برای حفظ و یا اعاده صلح و امنیت بین‌المللی لازم می‌داند می‌توانند اتخاذ کند تأثیری نخواهد داشت.

طبق ماده ۵۱ منشور ملل متحد از آنجایی که شورای امنیت به عملیات‌های سپاه پاسداران در اقلیم کردستان عراق ورود نکرده لذا ایران برخلاف این ماده عمل نکرده است و طبق این قانون حق دارد از خود در برابر اقدامات تروریستی تجزیه طلبان دفاع کند، اما وزارت خارجه عراق پس از عملیات اخیر سپاه پاسداران در اقلیم کردستان اعلام کرد اقدامات دیپلماتیک در سطح عالی را در خصوص تجاوز ایران انجام خواهیم داد.

به نظر می‌رسد دولتمردان عراقی که زمانی خاکشان عرصه تاخت و تاز گروه‌های تروریستی همچون داعش بود و ایرانیان با فرماندهی سردار حاج قاسم سلیمانی به کمکشان برای رهایی از شر تروریست‌ها شتافته بودند را فراموش کرده‌اند که اجازه می‌دهند تروریست‌ها از سرزمینشان علیه ایران فعالیت کنند.

دولتمردان عراقی که با آزاد گذاشتن تروریست‌ها در خاکشان سیاست حسن همجواری را نقض می‌کنند باید مسئولیت بین‌المللی اقدامات خود علیه ایران را بپذیرند چرا که ایران بار‌ها به مقامات عراقی در خصوص برخورد با عواملی که قصد ایجاد و آشوب در کشورمان را دارند، تذکر داده است، اما عراق به آن توجهی نکرده است.

مقامات عراقی نباید یادشان برود که ایران در طول سال‌های مبارزه با داعش و سایر تروریست‌ها با فرستادن جوانان خود به نبرد با تکفیری‌ها در ایجاد امنیت و ثبات عراق تلاش زیادی کرد و هم اکنون ایران انتظار ندارد که مقامات عراقی نسبت به خواسته‌های قانونی‌اش در برچیدن مواضع تروریست‌ها بی اعتنایی کند و به مامن تروریست‌ها تبدیل شود.

باید از مقامات عراقی پرسید بی تفاوتی در مقابل تروریست‎ها چه سودی دارد که به رغم هشدار‌های جدی ایران در چند ماه گذشته هیچ اقدامی برای جمع آوری تروریست‌ها نکرده است؟ عراقی‌ها که خود از پدیده شوم تروریسم لطمات زیادی خورده‌اند نباید با اقدامات خود منطقه را درگیر نوع جدیدی از تروریسم کنند. البته بی ثباتی سیاسی،‏ اختلافات درونی و دخالت‌های خارجی از جمله عللی است که عراق نسبت به تحرکات تروریست‌ها منفعل بوده‏، اما این مسائل نمی‌تواند تاثیری در مسئولیت این کشور در قبال مبارزه با تروریسم داشته باشد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
عراق متاسفانه از سال 1980 تاکنون مقر اصلی همه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان شده است چرا؟
عراق متاسفانه از سال 1980 تاکنون پایگاه اصلی همه گروه های تروریستی مورد حمایت آمریکا و مزدورانشان شده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۱۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
برای عدم پرداخت غرامت جنگی یا خرید زمان و اعمال تحریم های بیشتر علیه کشورمان و استفاده بیشتر از رانت های ناشی از تحریم ها.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
عراق تنها کشوری در منطقه است که با وجود انکه بیشترین شیعه را دارد دوبار در سالهای گذشته یکی در زمان پهلوی و یکبار دیگر بعد از انقلاب به ایران حمله کرده است. پس عراقی هاتمایل دارند به هر طریقی به ایران اسیب بزنند از طرفی کشور عراق و مسئولان و مردم اش بسیار قدر نشناس هستند و از شهید قاسم سلیمانی و پول و اسلحه ایران بمنظور دفع داعش استفاده کردند و بعد از دفع خطر و رونق اقتصادی با هماهنگی و اطلاع قبلی سردار و یارانش را بشهادت رساندند این ننگی است که همه ما می دانیم. قطعا وجود تروریستهای کرد که در خاک اقلیم کردستان هستند برگ برنده عراق برای ایجاد مزاحمت و درگیری و ایجاد اشوب در ایران است. و تمام این اقدامات قطعا با هماهنگی دولت عراق صورت می گیرد. البته نباید فراموش کرد که صدام ذات اینها را خوب می شناخت.
Iran (Islamic Republic of)
abdollahpour2016@gmail.com
۱۹:۴۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
توی شبکه های اجتماعی فیلم تهدید ناجا توسط اعضای پ ک ک و گروهکهای مسلح کرد هست که میگن اگه در شهرهای کردنشین برای مقابله بیایید کشته میشین و انتقام میگیریند.این فیلمها توی شبکه های اجتماعی دست به دست میشه.یک نفر با لباس نظامی و مسلح تهدید میکنه اگه نیروهای نظامی را برای مقابله با اغتشاشگران بفرستید میکشیم...تهدید ازین واضحتر؟با چهارتا بمب به کوه و کمر انداختن مثلا مقابله کردید؟شمال عراق مقر این گروهکهای تروریستیه و تا به امروز حکومت ایران هیچگونه مقابله جدی باهاشون نکرده است فقط هم ایران نیست در ترکیه هم اقدامات تروریستی انجام میدند کارشون ترور هست.ایران مادامیکه شمال عراق را پاکسازی نکرده نمیتونه روی آرامش رو در شهرهای کردنشین ببینه.با اینگونه حملات محدود و مقطعی که بیشتر جنبه تبلیغاتی داره نتیجه ای بدست نمیاد.باید برخورد جدی بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چون از قدیم هم همینطور بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
عراق مث یه دوست آویزونه از خودش هیچی نداره میوه های ایران که بهش صادر میشه وهمین باعث گرونی برا ما میشه جاسوساشونم باعث شدن نخبه نظامی ما شهید بشه الانم که این وضعیته!!!!!! آهای مسئولین خواب خرگوشی تا کی ملت ایران تاوان شما رو پس بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چون تمام بودجه مردم بدبخت بدون اجازه خرج اونها ميشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اهل کوفه هستن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
هیچ برادری بین کشور های همسایه و ایران وجود نداره کشورهای منطقه فقط یک ایران ضعیف میخوان که تجزیه اش کنند جنگ هشت ساله خیلی از واقعیات را نشان داد
United States of America
کیان
۱۷:۰۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
شریک دزد و رفیق قافله،( مسئولان عراقی)
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۱۷:۰۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خسارت جنگی را که عراقی ها بهمون تحمیل کردن// چرا از عراقی ها نگرفتید ؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناصری
۱۶:۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
جمهوری اسلامی درمبارزه با شیطنتهای استکبار وایادی آ ن مانند داعش وسایر تروریستها و تجزیه طلبان ازقبیل منافقین زبون وکومله ودمکرات وپان ترکیسم باید پرتاب ماهوارهای مخابراتی واطاع رسانی رادر اولویت قراردهد چون مبارزه نرم هم عقلانی وهم کاربردی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اهل کوفه اند ملت عراق تا قیامت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چرا دولت با استناد به کتاب خاطرات خانم کلینتون و اظهارات ترامپ در دوره تبلیغات انتخابات مبنی بر ایجاد و حمایت از گروهک های تکفیری داعش به مجامع بین المللی شکایت نمی کند؟ هرچند شاید ترتیب اثر ندهند ولی باید ملت های دنیا بدانند که این ادعای مبارزه با تروریسم توسط غربی ها به سخره گرفتن جهان است چرا که سردمداران تروریسم دولتی شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی و هم قطاران آن هایند نه جمهوری اسلامی. چطور آنها با توسل به مسائل دروغ توسط دادگاه های خود، جمهوری اسلامی را متهم و تقاضای خسارت می کنند!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
این اخبارومفصل ترازآن دردسترس همه جهانیان هست منتها اصولاً مردم مشغول زندگی خودشان هستند!! ووقت پیگیری چنین مسائلی روندارند! بین مهم بودن موضوعی ویا اهمیت دادن به موضوعات متفرقه با میزان علاف بودن ملت! وناامیدی اززندگی! رابطه مستقیمی وجودداره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اونجا رو پاک سازی کنید وگرنه این اشرار دست از شرارت بر نمی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
حملات ما نشون داد رابطه ما با سایر کشورها بنابر منافع ملی و وظیفه انسانیه پس دیگه یه عده چرت و پرت نگن راجع روابط با روسیه و چین
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۴:۰۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اگر این را جواب دادید بقیه مسائل حل است: چرا عراق با شهادت سردار بزرگ شهید حاج قاسم تا کنون هیچ کار اساسی در این خصوص انجام نداده است؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
برای اینکه اطلاعات عراق درترور شهید سلیمانی نقش بسزایی داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
این همون عراقیه که داعش رو از کشور بیرون کردن ایرانیها برادران عراقی ۸سال با ما جنگیدن الن هم همونه اگر قدرت داشته باشن باز به ما حمله میکنند مسئولین ما درخواب خوش هستن وازشون حمایت میکنند
Iran (Islamic Republic of)
Ali
۱۷:۲۱ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چرا چرت پرت میگی اونجا یعنی در عراق صدام حاکم بود که پدتر از آل سعود با شیعیان عراق برخورد میکرد وشاید میلیونها نفر اعدام وزیر شکنجه و هزاران هزار زنده بگور کرده وووووو.وحمله به ایران توسط صدام وبا فرمان آمریکا وانگلیز وپول عربستان قرار گرفت....
الان یه حکومت شیعی و دوست جمهوری اسلامی وبا هزاران توطئه کردها و اقلیم کردستان و سنی های متعصب ووابسته به داعش خواستن حکومت شیعه و موالی جمهوری اسلامی سرکوب کنن ولی الحمد لله هنوز بر پا است و جای شکر دارد .....اما اقلیم کردستان شد لانه جاسوسی امریکا واسرائیل.....واینو میگم ختی زبان وتکلم به زبان عربی ممنوع است در داخل اقلیم کردستان وهموطنان باید مجوز میگرن مثل ویزا برای سفر به شهرها واستان های اقلیم کردستان ....اینو که نمیدونی ....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
عرضه ندارن ایرانی ها باید همیشه کمکشون کنن هه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
وقتی رئیس جمهور عراق یک کرد است، دولت عراق می توانست بهتر عمل کند
Iran (Islamic Republic of)
مبارز
۲۳:۳۲ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
کرد کومله و ... خائن به دنیا میاد ، با خیانت زندگی می کنه ، از خیانت می میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
به این علت که دولت عراق زیر نفوذ بعثی ها، آمریکایی ها و سعودی ها است.
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۲:۳۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکای جنایتکار که هر چه شر و فتنه و نامنی و کشتار و تروریسم در هر جای عالم است دست این رژیم جنایت پیشه و تروریست مسلک بطور مستقیم یا غیر مستقیم در آن دیده میشود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اینا همش کار آمریکاست که نفوذ کرده بین سران عراقی!
ولی این ساده لوح ها نمیدانند که آمریکا چه خوابی دوباره برایشان دیده...
توییت چند روز پیش جعلی که گفته شده دلمان برای کشتن سربازان عراقی تنگ شده بظاهر جعلی بود ولی واقعیت دارد
آمریکا برای دسترسی به نفت دوباره به عراق لشکرکشی میکند به بهانه مبارزه با تروریسم ...ولی فقط و فقط بخاطر نجات اروپا از نداشتن نفت وگاز.و نفت و گاز دزدی
پس در این اوضاع و احوال چه کشوری بهتر از عراق بی سامان وثبات....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مرگ بر آمریکا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
جواب تجزیه طلبها و تروریستهای داخلی و خارجی موشک و پهپاد نقطه زن است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
گویا موشک و پهپادها را برای تروریستهای داخلی هم باید بکار برد خیلی پر رو و گستاخ شدند داعشیا و داعشی صفتان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
گُل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
باید یک بار ریشه کن شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
وقتی امریکا و صهیونیست تو کار هست منافق و تروریسم ریاست میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
سودش برای بازرانی است که چشم طمع دوخته به کردستان ایران و ترکیه تا بلکه بتونه کردستان جدیدی برا خودش راه بندازه و کشور جدید و به تبع ان رهبری خوبی داشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
واحد
۲۳:۳۸ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
بله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اتحادیه اروپا جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد.
وزیر خارجه سوئد جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد
رجب طیب اردوغان بی ادب رئیس جمهور ترکیه جنایتکار دیگر نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا، کشورهای اروپایی، عربستان سعودی، امارات، ترکیه، اسرائیل و مزدورانشان در منطقه خاورمیانه و جهان سرپوش بگذارد
Iran (Islamic Republic of)
دوست
۱۰:۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چقدر سردار ، سرهنگ ، پاسدار ، بسیجی و غیره در راه دفاع از امنیت عراق در قبال تروریست ها دادیم این هم جوابشان .
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۰:۴۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اگر ایران سر افعی یعنی امریکا و اسراییل رو در کردستان عراق زیر پا له کند دیگر کومله ای نخواهد بود که عرض اندام کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
آفرین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
مشکل عراق دراین زمینه تاریخی است! ازاول اشتباه کرده که این منطقه راخودمختاری اعلام کرده! برای خلاصی ازدست این تروریستهای تجزیه طلب موشک پرانی وگلوله باران چاره کارنیست! چراکه مثل مارزخمی بیشترخطرناک میشوند ( نبایدفراموش کرداینها بی پدروحرامی ووحشی هستند بااین چیزها ادب نمیشوند) سه کشور ایران وترکیه وعراق باید یک اولتیماتوم به بارزانی جوان بدهندبرای جمع کردن کاسه کوزه این خرابکارها وتروریستهاوتجزیه طلبهای وحشی،واگردرزمان مشخص شده منطقه ازوجود این بی ناموسهاپاک شد که هیچی وگرنه این سه کشوردریک عملیات مشترک این منطقه راآزاد وازحالت خودمختاری خارج کنند تا کلاً جزءخاک عراق وزیرنظردولت مرکزی باشه تابهانه دیگری درآینده برای عدم مسئولیت پذیری عراق دراین زمین وجود نداشته باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
متاسفانه چندساعت پیش توایذه مردم را به رگباربستن :(
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
جواب خون شهید بزرگوار سردار سلیمانی این بود این بدبخت ها گرفتار داعش بودند چه کسی به کمک آنها شتافت بی معرفتی و بد عهدی بالاتر از این. زمان صدام هم ایران پناهگاه خود و خانواده ایشان بود...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۶ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
باشد که عبرت بگیرین و جوانان پاک و غیور و غیرتمند خودتون رو به مملک قدرنشناس عراق و ......نفرستین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چون امریکا از کردها حمایت مالی وتسلیحاتی میکنه و عراق عملا امروزمستعمره امریکاست بظاهر مستقل هست ولی حکومتش مثل دوره محمدرضا شاه ایران و وابستگیش به آمریکا وانگلیس وروسیه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
چقدر خون جوانان بی گناه ما ریخته شد بخاطر عراق و داعش اینم از دستمزدشون. واقعا دست سپاه قدس درد نکنه که بدون پیش بینی و برنامه باعث پایمال شدن خون این جوانان شده. یعنی شما نشنیده بودید که از قدیم می گفتن ای کوفیان بی حیا؟؟
Iran (Islamic Republic of)
حرف دل همه مردم ایران
۰۹:۳۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
از سال 1332 تاکنون برای همه مردم دنیا ثابت شده که امریکا جنایتکار هیچ غلطی نمی تواند بکند.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۰۹:۲۷ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
اگر عراق بعنوان کشور همسایه اینکار را نکند ضربه این تروریستها همچون منافقین به خودشان هم خواهد رسید
کردها هم باید در هر کشوری که هستند خوب باشند و خوب شوند و بفکر تکه پاره کردن کشورها نباشند ملتی بزرگ در دامان چهارکشور که با فرهنگهای متعدد میتوانند شکوفا شوند هر چند که اصلیتی ایرانی دارند
Iran (Islamic Republic of)
هادی
۰۹:۲۵ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
کوفی لا یوفی
اینقدر از ملت ایران برای دیگران هزینه نکنیم
خواه عرب باشد خواه غربی یا شرقی
تمام توان خود را باید برای ایران بگذاریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۰ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
خب خیلی واضح است .از اسرائیل وآمریکا دستور می گیرند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
4 کشور عربی مانند عربستان سعودی، امارات، قطر واردن 70 هزار خودرو برای داعش خریده اند نتایج تحقیقات شرکت ژاپنی تویوتا حاکی از آن است که کشورهای عربی 70 هزار دستگاه خودروی تویوتا از این شرکت خریداری کرده و در اختیار گروه تروریستی داعش قرار داده اند.براساس گزارش شرکت تویوتا، چهار کشور عربی این خودروها را خریداری کرده و به داعش تحویل داده اند.این تحقیقات زمانی شروع شد که ارتش روسیه تصاویری از دهها خودرو تویوتای این شرکت را که در اختیار داعش بود و مورد استفاده این گروه تروریستی در سوریه قرار میگرفت در اختیار این شرکت ژاپنی قرار داد.براساس این گزارش، 22 هزار و 500 دستگاه تویوتا توسط عربستان سعودی، 32 هزار دستگاه توسط قطر، 11هزار و 650 دستگاه توسط امارات و 4500 دستگاه نیز توسط ارتش اردن به اعتبار بانکهای عربستانی خریداری شده اند که همه این خودروها در اختیار گروه تروریستی داعش قرار گرفته اند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
منافقین که در طول پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون بیش از 18 هزار نفر از مردم بیگناه ایران را ترور کرده اند و در فرانسه آلبانی و کشورهای دیگر حضور دارند.
حضور منافقین در کشور فرانسه و فعالیت آزادانه و ضد مردمی آنها نشان می دهد که فرانسه حامی تروریسم بین الملل است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
و این در حالی است که اقلیم کردستان عراق جنایتکار از سال 1359 تاکنون؛ گروهک تروریستی ضد انقلاب و گروهک تروریستی منافقین را پناه داده است چرا؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۳ ۲۵ آبان ۱۴۰۱
و ما از ادامه حمله به اقلیم کردستان عراق تا خلع سلاح گروه‌های تروریستی استقبال می کنیم
آخرین اخبار