مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان هزینه سنگین ساخت هر یک کیلومتر بزرگراه در سیستان و بلوچستان را بیش از ۲۰میلیارد تومان ذکر کرد و گفت: یکی از مهمترین دغدغههای این اداره کل تامین امکانات پشتیبان برای کارگاههای راهسازی با اشتغالزایی بیش از سه هزار نفر است.
عطاء اله اکبری در بازدید از مراحل ساخت بزرگراه زابل_ زاهدان با تاکید بر عزم اداره کل راه و شهرسازی بر برداشتن همه موانع در پیش روی ساخت بزرگراه در استان گفت: با وجود همه موانع کوچک و بزرگ پیش روی این اداره کل تعهد کردیم صرف نظر از محدودیتهای منابع مالی در سال ۱۴۰۱ بیش از ۷۰کیلومتر بزرگراه در حوزه فعالیت خود آماده بهره برداری کنیم.
وی همچنین از دو شیفت کردن ۱۵ کارگاه راه سازی در راههای ارتباطی تحت پوشش این اداره کل برای اجرای تعهدات سالجاری خبر داد.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه با وجود بدهی افزون بر ۵۰۰ میلیارد تومانی به پیمانکاران تاکنون اجازه تعطیلی هیچ کارگاهی داده نشده است، تصریح کرد: در ۱۲۰روز پیش رو برنامه ریزی شده است کار ساخت باند دوم در محورهای زاهدان _میرجاوه، زاهدان_ زابل، زاهدان_ بیرجند، زاهدان_ نصرت آباد، کمربندی غربی شهر زاهدان، تکمیل قطعه یک زاهدان_ خاش. زابل_ زهک و اسکل آباد_ بزمان بصورت دوشیفت وارد فاز نهایی شود.
وی با اشاره به فرصتهای خوب از دست رفته در سالهای گذشته که منابع مالی کشور شرایط ایده آلی داشته است، افزود: باید با تلاش گسترده و استفاده از ظرفیت همه دلسوزان یکروز فرصت را دیگر از دست ندهیم و با همین شرایطی که بدست آوردیم سالی ۷۰ تا ۱۰۰کیلومتر باند دوم به بهره برداری برسانیم اگر چه بسیار سخت است ولیکن این مهم با پیگیری متوالی قابل اجراست ومی شود ضمن اشتغال مناسب این عقب ماندگی تاریخی ۳۰ساله را در بازه زمانی ۳تا ۴ساله تمام شده تلقی کنیم.