مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی قصرشیرین از صادرات ۸۹ میلیون دلاری انواع محصولات کشاورزی (میوه و تره‌بار) از ابتدای امسال تا پایان مهرماه از مرز‌های رسمی خسروی و پرویزخان به عراق خبر داد.

جبار خدامرادی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرزی قصرشیرین گفت : ارزش وزنی محصولات کشاورزی صادر شده در هفت ماه امسال از مرز‌های خسروی و پرویزخان ۳۵۱ هزار و ۳۱تُن و میزان ترانزیت نیز ۴۲هزار و ۵۴۴تُن است.

وی اظهار داشت: از مجموع صادرات انجام شده ۲۰۶ هزار و ۶۳۶ تن صادرات به مرز پرویزخان، ۱۷ هزار و ۴۸۴تُن ترانزیت پرویزخان و ۱۴۴ هزار و ۳۹۵ تُن صادرات میوه و تره بار و ۲۵ هزار و ۶۰ تُن ترانزیت محصولات کشاورزی از مرز خسروی صورت گرفته است.

رییس جهاد کشاورزی قصرشیرین گفت: محصولات صادر شده شامل پیاز، گوجه فرنگی، سیب درختی، هندوانه، سیب زمینی و سایر محصولات کشاورزی است که به اقلیم کردستان عراق و حوزه حکومت مرکزی کشور عراق صادر شده است.

خدامرادی گفت: میزان صادرات میوه و تره بار از مرز‌های خسروی و پرویزخان به لحاظ وزنی در هفت ماه سپری شده از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که در مجموع ۵۲ هزار و ۱۳۶ تُن بوده ۱۳ درصد کاهش داشته است، اما ترانزیت در این بخش از ابتدای امسال تا پایان مهرماه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰ هزار و ۱۰۶ تُن افزایش داشته که نشان دهنده رشد ۱۷ برابری است.

خدامرادی گفت: همه محصولات کشاورزی صادراتی در قرنطینه نباتی مرز‌های پرویزخان و خسروی مورد آزمایش قرار گرفته و پس از تایید نهایی با بهترین کیفیت به عراق و اقلیم کردستان صادر می‌شود.

وی افزود: کارشناسان جهاد کشاورزی مستقر در قرنطینه‌های نباتی خسروی و پرویزخان کار صدور گواهی قرنطینه‌ای جهت صادرات را انجام می‌دهند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.