اتفاق عجیب در لیگ دو؛ قضاوت از روی سکوها!

در بازی تیم شهیدقندی یزد و مس نوین کرمان اتفاق بی‌نظیری رخ داد که موجب واکنش باشگاه شهیدقندی شد.

کمیته داوران فدراسیون فوتبال در مسابقات سطوح مختلف فوتبال کشورمان همواره حساسیت‌های زیادی برای انتخاب داوران مسابقات دارند از جمله این‌که برای مدیریت هزینه‌ها داوران انتخاب شده، به محل برگزاری مسابقات نزدیک باشند.

اما در آخرین بازی هفته هفتم لیگ دو شاهد اتفاقی بودیم که در نوع خود عجیب و بی سابقه بود؛ انتخاب داور از کرمان برای مسابقه‌ای که یک طرف آن کرمانی بود موجب شد جدال حساس شهیدقندی صدرنشین با قعرنشین یک امتیازی جدول، مس نوین کرمان، به حاشیه کشیده شود.

شب قبل از شروع مسابقه آنطور که سید اسد موسوی ناظر مسابقه اعلام کرده بود، گروه داوری از استان اصفهان، قضاوت این دیدار را به عهده داشتند، اما درست چند دقیقه قبل از شروع مسابقه کمیته داوران در اقدامی بحث برانگیز داور وسط را تغییر داد تا احسان اکبری داور جوان کرمانی جایگزین شهیدی شود.

موضوع وقتی جالب شد که شهیدی یا همان داور اصفهانی مسابقه به ورزشگاه شهرداری کرمان آمد، اما درست قبل از گرم کردن متوجه شد کمیته داوران سوت این مسابقه را از او گرفته پس ناچار شد از روی سکو‌ها بازی را مشاهده کند.

همین اتفاق کافی بود تا از همان ابتدا داور با هر سوت متوجه سیلی از انتقادات از سوی نیمکت دو تیم به ویژه شهیدقندی یزد باشد.

بعد از پایان بازی با نتیجه بدون گل مساوی، تیم شهیدقندی یزد که تصمیمات اشتباه داور را از دست دادن دو امتیاز حساس و صدرجدول موثر می‌دانست، بیانیه‌ای صادر کرد و به موارد قابل تاملی اشاره کرد که در همین ابتدای فصل برای تیم یزدی رخ داده است.

آن طور که در بیانیه باشگاه شهیدقندی یزد آمده، چند روز قبل در چارچوب جام حذفی، داور بازی شهیدقندی و بعثت در کرمانشاه، از آن منطقه بودند!

سید اسد موسوی ناظر مسابقه شهیدقندی یزد و مس نوین کرمان از این بیانیه در امان نبود و باشگاه شهیدقندی یزد با اشاره به مدیریت ضعیف کنار زمین مسابقه، به بازی تیم شهیدقندی و شهدای بابلسر در این فصل گریزی داشت که موسوی در آن دیدار هم عملکرد مشابهی را داشته که با تذکر افشاریان، رئیس کمیته داوران، مواجه شده است!

در نهایت شهیدقندی یزد با احترام به فدراسیون فوتبال، خواستار احترام متقابل سئول نشینان شده است که در سایه‌ی انتخاب بی حرف و حدیث داوران مسابقات به دست می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.