سیدرضا مرتضوی گفت: برخی سخت گیری‌ها در ارائه تسهیلات خُرد متقاضیان را با چالش مواجه کرده است.

 پنجمین جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار اصفهان، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و سایر اعضا برگزار شد.

 سیدرضا مرتضوی درخصوص رفع چالش‌های تسهیلات تبصره‌ای استان گفت: باتوجه به برخی چالش‌هایی که در این مورد برای متقاضیان وجود دارد با محوریت معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها چالش‌های این تسهیلات در ارائه به مددجویان کمیته امداد و بهزیستی رفع با هدایت و درایت بیشتری اقدام شود.

وی ادامه داد: رویکرد کمیته امداد و بهزیستی در ارائه تسهیلات با گذشته بسیار متفاوت است و همراهی یک راهنما و مشاور قوی در کنار مددجویان توانسته زمینه‌های اشتغال بیشتری را نسبت به گذشته ایجاد کند؛ لذا این تغییر رویکرد در ارائه تسهیلات و اشتغالزایی می‌طلبد همکاری‌های بیشتری با این دو مجموعه صورت بگیرد تا در اهدافی که تعریف کرده اند موفقیت‌های بیشتری را کسب کنند.

دکتر مرتضوی در خصوص چالش‌های متقاضیان وام‌های خُرد، عنوان کرد: باتوجه به قوانینی که در این خصوص وجود دارد مطلوب است بانک‌ها در ارائه تسهیلات خُرد با دست گشاده‌تر رفتار کنند. چالش‌های این موضوع نیز در کمیسیون هماهنگی بانک‌ها بیان و تدابیر لازم اتخاذ شود. همچنین اگر مواردی از مشکلات متقاضیان وام‌های کمیته امداد امام خمینی و بهزیستی وجود دارد توسط این دو سازمان به استانداری گزارش شود تا با پیگیری در سطح ملی راهکار‌های مناسبی در نظر گرفته شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری نیز در این خصوص از برخورد موردی با برخی شعب متخلف که به صورت سلیقه‌ای و خارج از چارچوب قانونی عمل می‌کردند و متقاضیان را با چالش مواجه کرده بودند خبرداد.

استاندار اصفهان در خصوص شفافیت اظهارنامه‌های مالیاتی نیز عنوان کرد: معضل اساسی در این خصوص، نبود آگاهی است که رفع آن فرهنگ سازی دقیق و کارشناسی شده‌ای را می‌طلبد. صاحبان مشاغل و صنعتگران اگر در مورد ارائه اظهارات مالیاتی کم گویی کنند با حواشی دیگری مواجه می‌شوند و در نهایت با یک تحقیق میدانی عدم صداقت در ارائه اظهار نامه‌ها مشخص می‌شود لذا فرهنگ سازی صحیح می‌تواند تا حدود بسیاری مشکلات این حوزه را کاهش دهد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار