دیدار سردار زاهدیان و سردار ناظری با نماینده، ولی فقیه در استان کرمان

فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: بستر حضور معتادین متجاهر بومی و غیربومی از استان‌های همجوار در استان کرمان مهیا است.

فرمانده انتظامی استان کرمان در این دیدار گفت: بستر حضور معتادین متجاهر بومی و غیربومی از استان‌های همجوار در استان کرمان مهیا است، در تابستان به‌دلیل شدت گرما در استان هرمزگان معتادین متجاهر به کرمان می‌آیند و در فصل سرما به استان‌های اطراف می‌روند.

وی از ۳۵ مرکز ترک اعتیاد خصوصی در استان سخن به میان آورد و با تاکید بر اینکه زیرساخت‌ها در حوزه جمع‌آوری معتادین متجاهر مناسب نیست، ما دو کمپ ماده ۱۶، و یک کمپ کرامت که توسط سپاه راه‌اندازی شده داریم که یکی جمع‌آوری شده و یکی هم به دلیل هزینه‌های بالا رغبت مراجعه را از معتادین می‌گیرد.

سردار ناظری از راه‌اندازی کمپ کبوترخان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این کمپ با اعتباری که ستاد مبارزه با مواد مخدر گذاشت به‌زودی راه‌اندازی می‌شود، در این مرکز ظرفیت پذیرش دو هزار معتاد را داریم.

فرمانده انتظامی استان با بیان اینکه بعد از ترک اعتیاد و خروج از کمپ این افراد رها می‌شوند و بلافاصله دوباره به سمت اعتیاد بر می‌گردند، ابراز داشت: ما در این زمینه چرخه معیوبی داریم و می‌طلبد چرخه بعدی را سازمان‌های دیگر مانند فنی‌وحرفه‌ای، اداره کار، صنایع، معادن و ... برعهده بگیرند تا این افراد به زندگی معمولی خود برگردند.

وی بیان کرد: عمده سرقت‌های استان از نوع خرد توسط معتادین متجاهر و ‌افغانه انجام می‌شود.

سردار ناظری عنوان کرد: به طور متوسط روزانه یک تا سه هزار زائر در گلزار شهدای کرمان داریم، باید پاکسازی محیط از معتادین متجاهر صورت بگیرد و وضعیت در شأن سردار سلیمانی و شهر کرمان باشد.

سردار مسعود زاهدیان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه در عرصه مقابله با عرضه مواد مخدر و جمع آوری معتادین متجاهر فعالیت می کنیم، افزود: استان کرمان خط معبر کار ماست و دوستان در فرماندهی انتظامی کرمان جزو پرکارترین عوامل مبارزه در کشور هستند و جزو موفق ترین مجموعه ها.

وی با بیان اینکه مراکز ماده 16 مشکلات زیادی دارند، افزود: باید افراد معتاد از لحاظ روحی و روانی به سمتی بروند که خودشان به ترک اعتیاد رغبت داشته باشند تا اینکه به دلیل اقدامات سلبی که متاسفانه به دلایل مختلف در این بخش در کرمان ضعیف عمل شده است.

زاهدیان با اشاره به اینکه باید از لحاظ روانی این افراد بازسازی شوند، بیان کرد: معتادین ویژگی های خاصی دارند و افراد باهوشی هستند و می شود کار ذهنی و فکری خیلی خوب روی آنها انجام داد و پذیرش دارند.

معاون ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: اعتبارات دولتی برای مدیریت مراکز ترک اعتیاد کامل نیست و کفاف نمی دهد و نیاز است خیران در این موضوع وارد شوند؛ انجمن خیران ترک اعتیاد در استان کرمان تشکیل شده و نیاز است از ظرفیت خیران استفاده شود و هرچه خیران به این حوزه وارد شوند، آسیب های اجتماعی کاهش پیدا می کند.

وی اظهار کرد: در پایداری در درمان معتادین مشکل داریم زیرا خیلی از کمپ ها مسائل آموزشیِ ترک اعتیاد و مذهبی را رعایت نمی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار