رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری گفت: کتاب کاربرد آزمون‌های روان شناختی در روان شناسی ورزشی وارد بازار نشر استان شد.

سیروس رضایی رئیس جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: این کتاب در ۳۷۴ صفحه در قطع وزیری و از سوی راضیه اعتصامی پور و برزو امیرپور گردآوری و به همت شعبه انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری وارد بازار نشر شده است.

وی افزود: در معرفی کتاب آمده است همان‌طور که می‌دانیم انسان‌ها در قضاوتِ عینی افراد خوب عمل نمی‌کنند و در بیشتر روش‌های ارزیابی شاهد یک قضاوت ذهنی هستیم، لذا جهت سنجش رفتارها، نگرش‌ها و احساسات دیگران و بهره‌مندی از ابزار‌های دقیق و معتبر به یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر پژوهشی، درمانی و آموزشی تبدیل‌شده است.


بیشتر بخوانید


رضایی اضافه کرد: آزمون‌های روان‌شناختی درواقع از سوی متخصصان روان‌سنجی و علوم رفتاری طراحی، تدوین و اعتبار یابی شده و از آنجایی‌که روانشناسی ورزش به‌عنوان مطالعه رفتار و عملکرد افراد در هنگام فعالیت ورزشی و انجام تمرین‌های ورزشی تعریف می‌شود، برای سنجش دقیق این رفتار‌ها و عملکرد به آزمون‌های اعتبار یابی شده نیاز است.

وی اظهار داشت: در کتاب حاضر سعی شده است برای پاسخ دهی به نیاز پژوهشگران فعالِ حوزه روان شناسی ورزشی و علوم ورزشی، جدیدترین و کاربردی‌ترین پرسش نامه‌های اعتباریابی شده و استاندارد در این زمینه گردآوری و در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

رضایی تصریح کرد: انتشارات جهاد دانشگاهی چهارمحال و بختیاری که به صورت تخصصی در حوزه نشر دانشگاهی فعالیت دارد، تلاش می‌کند در کوتاه‌ترین زمان ممکن آثار دانشگاهیان و اساتید را به چاپ برساند.

وی ادامه داد: علاقمندان برای تهیه کتابِ کاربرد آزمون‌های روان شناختی در روان شناسی ورزشی می‌توانند به سامانه ۱۶ book.ir مراجعه نمایند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار