اوج گیری طلای سفید در مازندران

سیر نزولی کاشت پنبه در مازندران متوقف شده و برخی شهرهای جدید نیز به عنوان پایلوت کشت این محصول امسال وارد چرخه تولید شده اند.

سحر انصاری کارشناس زراعت پنبه سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: اجرای برنامه خودکفایی پنبه در مازندران همانند سراسر کشور با قوت در دستور کار است و  با برنامه‌ریزی‌های مناسب، سیر نزولی تولید پنبه متوقف شده است.

او افزود: براساس برنامه ۱۰ ساله وزارت جهاد کشاورزی، رسیدن به خودکفایی در تولید پنبه از سال ۹۹ کلید خورد و  بر این اساس سطح زیر کشت پنبه در مازندران  تا سال ۱۴۰۳ یک‌هزار و ۵۰۰ هکتار است.

انصاری ادامه داد: روند تولید این محصول  از سال ۹۵ در مازندران صعودی بود و از ۳۶۵ هکتار در این سال به یک‌هزار و ۱۸۱ هکتار  در سال جدید رسیده‌ایم و چند قدم تا رسیدن به برنامه پیش‌بینی شده فاصله داریم.

او افزود:مازندران در سال جاری با کشت یک هزار و ۱۸۱ هکتار پنبه که ۹۵ درصد آن در بهشهر و روستای قره تپه اجرایی شد، تلاش دارد تا در این بخش پیشتاز باشد

انصاری با بیان اینکه بهشهر، گلوگاه و ساری مهمترین شهر‌های زیر کشت پنبه در سال‌های گذشته بودند، گفت: با برنامه‌ریزی انجام شده  اکنون شهر‌های نکا، میاندورود و جویبار هم به عنوان پایلوت کشت پنبه معرفی شدند

انصاری گفت: متاسفانه برخی مشکلات مانند نبود مکانیزاسیون مناسب، وجود دستگاه‌های قدیمی و نبود ردیف کار مناسب، تجهیزات مناسب آبرسانی و آب و خاک از مشکلات کشاورزان است و در برداشت هم فاقد دستگاه مناسب برداشت هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.