مکرون: نباید ورزش را سیاسی کنیم

مکرون که در بانکوک به سر می‌برد تاکید کرد نباید سیاست وارد ورزش شود.

خبرگزاری فرانسه گزارش داد در حالی که چند روز پیش از آغاز جام جهانی فوتبال در قطر، بحث‌های مربوط به هزینه‌های اقلیمی در این کشور ادامه دارد و وضعیت حقوق بشر نیز در قطر مورد انتقاد قرار گرفته است، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه روز پنج شنبه اعلام کرد ورزش نباید «سیاسی» شود.

او در سخنرانی خود در بانکوک اعلام کرد: من فکر می‌کنم نباید ورزش را سیاسی کنیم. وقتی این مسائل را مطرح می‌کنیم و آن را به یک رویداد نسبت می‌دهیم، باید ابتدا در این باره از خودمان سؤال کنیم.

مکرون در پایان نیز اعلام کرد در صورتی که تیم فرانسه به مسابقات نیمه نهایی یا فینال جام جهانی قطر راه یابد، او نیز برای تماشای مسابقه به این کشور خواهد آمد.

شایان ذکر است قطر این روزها با اتهاماتی در خصوص نقض حقوق بشر در روند ساخت ساز‌ه‌های مربوط به جام جهانی روبروست. در همین راستا سازمان حقوق بشری عفو بین‌الملل با ارسال نامه‌ای به جیانی اینفانتینو، رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا) خواستار غرامت برای کارگران مهاجر شاغل در ساخت و ساز‌های مربوط به جام جهانی قطر به دلیل نقض شرایط کاری شده است.

حتی فیلیپ لام، کاپیتان سابق تیم ملی آلمان، به دلیل نقض قوانین حقوق بشری از جام جهانی قطر انتقاد کرد و آن را از سوی خود تحریم کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۲۶ آذر ۱۴۰۱
عع نه بابا
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۳:۳۱ ۲۷ آبان ۱۴۰۱
امانوئل تو رو چی به وعظ و خطابه؟ تو برو ساندویچ مش دونالد ترامپتو بخور گشنه نمونی. ولی مبادا ساندیس باش بخوری.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۵ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
این مرد نه تنها مکرون و مکروه نیست سرتا پا حرام و نجس است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
این جماعت تا چه اندازه حرامی و وقیح و بی شرم و نامرد هستن!تا دیروز دنبال حذف ایران از جام جهانی بودن.قبلش روسیه را حذف کردن حالا داخل پوستین گوسفند شده.ای تف به ذات لجنتون
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۱۰:۵۰ ۲۶ آبان ۱۴۰۱
دروغ های آشکار همین است. وقتی روسیه را حذف کردند یعنی سیاست. دروغ گوی بزرگی هستند. تنها قدرت این دروغگویان شبکه های ماهواره ای و اینترنتی هست. جهاد تبین در مقابل آنها باید توسط لشکر سایبری ایران به مردم اروپا باشد. باید از امکانات خودشان خودشان را فرو بریزند. درست است ازار دست آنهاست و هر خبری بر علیه آنها حذف می شود ولی به سادگی میتوان با کار نرم هیمنه پوشالی آنها را فروریخت.
آخرین اخبار