حجتالله عبدالملکی درباره آخرین وضعیت فرودگاه چابهار، اظهار داشت: فرودگاه چابهار حتما نیاز منطقه است و برخی ابهامات فنی دارد که نیاز است برطرف شود و حتما این موضوع را از طریق مراجع ذیربط پیگیری خواهم کرد.
وی افزود: ساخت فرودگاه بینالمللی جدید چابهار تنها 8 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که برنامه داریم با یک کار جدی و مذاکره و فاینانس خارجی این فرودگاه ساخته شود و مردم در چند سال آینده شاهد یک فرودگاه خوب و در خور شان باشند.
ساخت فرودگاه جدید برای چابهار به دلیل موقعیت و اهمیت آن از دهه 70 مطرح بوده و سال 1399 با تاییدهها و اعطای موافقت اصولی آن از سوی شورای عالی فضایی و سازمان هواپیمایی کشوری عملیات ساخت این فرودگاه آغاز شد، اما به دلیل ممانعت نیروی هوایی ارتش و با توجه به نزدیکی آن به فرودگاه فعلی نظامی عملیات ساخت آن به دستور ستاد کل نیروهای مسلح تا همین امروز متوقف شده است.
پیشتر اعلام شده بود ستاد نیروهای مسلح موضوع ساخت فرودگاه را به سازمان هواپیمایی کشوری ارجاع داده تا در صورت بررسی فنی و نظر تخصصی این سازمان، ساخت این فرودگاه ادامه یابد.
فرودگاه فعلی چابهار پایگاه دهم شکاری ارتش است که استانداردهای لازم برای پروازهای ملی و بینالمللی ندارد و تاکنون نیز به دلیل مالکیت این فرودگاه توسط نیروی هوایی تلاشها برای اداره آن مانند فرودگاه مهرآباد و دیگر فرودگاه های نظامی که دارای برج مراقبت غیرنظامی هستند، مخالفت شده است، این فرودگاه همچنین دارای محدودیتهای جدی پروازی است به طوری که بعد از چندین سال از مشکل فنی لایتینگ و پروازهای شبانه آن هنوز این پروازها راهاندازی نشده است و همچنین مسئله سوخترسانی به هواپیماها هم مشکلی جدی برای این فرودگاه بوده است که به تازگی بعد از مدتها رایزنی و اعطای کمکهای ملی منطقه آزاد چابهار برطرف شده است.