مدیرکل ثبت احوال استان یزد از شیب نزولی ولادت، ازدواج و وفات و سیر صعودی طلاق در دهه ۹۰ در استان خبرداد.

محمدعلی مکرمی مدیرکل ثبت احوال استان یزد با اشاره به راه اندازی سامانه هویت یکتای ملی ایرانیان (سهیم) در ثبت احوال گفت: سامانه سهیم ۹ خدمت شامل درخواست تغییر نشانی، ثبت شکایت، درخواست ثبت نام کارت هوشمند ملی، مدارک پیدا شده، درخواست صدور گواهی تجرد، پایگاه اطلاعات خانواده و درخواست انتخاب نام را به مردم ارائه می‌دهد که در آینده این خدمات و کاربرد‌ها گسترده‌تر خواهد شد. 

او افزود: از دیگر خدمات سازمان ثبت احوال کشور ایجاد و تخصیص شناسه واحد برای افراد فاقد شناسنامه با مهیا کردن زیرساخت‌های لازم و تخصیص شناسه برای افراد دارای پرونده در ادارات ثبت احوال سراسر کشور است.

مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت تصریح کرد: مواد ۴، ۱۰، ۱۱، ۱۲، ۲۵ و ۶۳ این قانون ناظر به تکالیف سازمان ثبت احوال است.

او در تشریح تغییرات آمار‌های جمعیتی استان در یک دهه اخیر اظهار داشت: میزان عمومی ثبت ولادت از ۲۱ (در هزار نفر) در ابتدای دهه ۹۰ به عدد ۱۵/۹ در سال ۱۴۰۰ رسیده که کاهش چشمگیری را نشان می‌دهد.

مکرمی ادامه داد: در رویداد ثبت ازدواج، نرخ عمومی با کاهش قابل ملاحظه‌ای از ۱۱/۸ در سال ۹۰ به عدد ۶ (در هزار نفر) در سال ۱۴۰۰ رسیده است. همچنین نرخ طلاق هم در دهه ۹۰ با سیر صعودی از ۱/۲ در هزار نفر در ابتدای دهه به عدد ۱/۹ در انتهای دهه گذشته رسیده که نسبت به نرخ ۲/۴ میانگین کشوری وضعیت بهتری داریم.

او خاطرنشان ساخت: رویداد تلخ وفات نیز از عدد ۴/۸ در هزار نفر به ۵/۲ در سال ۱۴۰۰ رسیده که علیرغم سیر صعودی، کمتر از میانگین کشوری است. ضمن آنکه میزان وفات در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ به دلیل واکسیناسیون و فروکش کردن بیماری کرونا کاهش چشمگیری داشته است.

مدیرکل ثبت احوال استان با اشاره به تحقق بیش از ۹۸ درصدی کارت هوشمند ملی تا پایان سال ۱۴۰۰ پیش بینی کرد تا پایان سال جاری این عدد به ۹۹/۹ درصد برسد.

مکرمی تأکید کرد: تا کنون کارت هوشمند ملی به ۷۳۵ هزار نفر معادل ۸۵ درصد جمعیت استان تحویل شده و ۶۹۵ نفر معادل ۰/۱ درصد جمعیت نیز هیچ اقدامی برای درخواست کارت هوشمند خود انجام نداده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار