سازمان حفاظت از کودکان گفت: بحران اقتصادی و خشک‌سالی ناشی از تغییرات اقلیمی، زندگی ۱۳.۲ میلیون کودک را با خطر مواجه ساخته است.

سازمان حفاظت از کودکان گفت: بحران اقتصادی و خشک‌سالی ناشی از تغییرات اقلیمی، زندگی ۱۳.۲ میلیون کودکی را که خانواده‌های‌شان به کشاورزی متکی‌اند، با خطر مواجه ساخته است.

 این سازمان روز پنج‌شنبه، ۲۶ عقرب، با نشر گزارشی، نسبت به اوضاع بد کودکان در افغانستان ابراز نگرانی کرده و گفت تغییرات آب‌وهوایی، ۷۰ درصد کودکان در افغانستان را با مشکلات گونا‌گون به‌ویژه کارهای شاق روبه‌رو ساخته است.

براساس این گزارش، نزدیک به ۲۸ میلیون تنی که در مناطق روستایی زندگی می‌کنند، ممکن است به دلیل اتکای‌شان به کشاورزی و دام‌داری در معرض تهدیدات شدیدتر ناشی از تغییرت آب‌و‌هوایی قرار گیرند.

سازمان حفاظت از کودکان افزود: ابتلای کودکان به سوءتغذیه در مقایسه با سال گذشته تقریباً ۵۰ درصد افزایش یافته است.

در گزارش سازمان حفاظت از کودکان آمده‌ است: «پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۲۳ میلادی، خشک‌سالی بی‌سابقه در این کشور گسترش یابد. سیلاب‌های تابستان بیش از ۸۵ هزار جریب زمین را تخریب و بیش از هغت هزار و ۵۰۰ راس مواشی را تلف کند.»

پیش از این نیز سازمان‌ها بین‌المللی از وضعیت بد کودکان ابراز نگرانی کرده و گفته بودند که برای رسیدگی به این وضعیت، به راهکارهای جدیدی نیاز است که برای عملی کردن آن طالبان با جامعه جهانی باید به توافق برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار