به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد عملکرد برخی از بانک‌های استان در جذب و ارائه تسهیلات مطلوب نیست.

سید احسان عسکری  گفت: در سال جاری سهم استان از اعتبارات تبصره ۱۶، یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان است که با توجه به نزدیک شدن به ماه‌های پایانی سال این میزان اعتبار جذب و صرف ایجاد اشتغال جوانان بیکار شود.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: متاسفانه آمار بیکاری در استان بالا است و مردم از حوزه اقتصادی و مدیران بانکی در این زمینه گلایه دارند.

عسکری با اشاره به عملکرد مدیران بانکی در جذب تسهیلات ماده ۱۸، عنوان کرد: سال گذشته علی‌رغم همه تلاش‌ها برای جذب اعتبارت تبصره ۱۸، استان در میان استان‌های با عملکرد قابل قبول نبوده اما امسال هیچ عذر و بهانه‌ای برای عدم جذب منابع پذیرفتنی نیست.

او می گوید: چهار بانک سپه، ملی، کشاورزی و صادرات عملکرد ضعیفی در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه برای ایجاد اشتغال به کمیته امداد داشته اند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: همه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات ازدواج بدون محدودیت منابع و مصارف حدود ۹۰ درصد تسهیلات را پرداخت کرده اند و تا پایان شهریور ماه پرداختی تسهیلات ازدواج ۶۸ درصد بوده که رقم قابل قبولی است.

عسکری تصریح کرد: حوزه اقتصادی به عنوان یک تیم باید برای توسعه استان تلاش کنند بنابراین عملکرد حوزه اقتصادی سنگین‌تر از گذشته زیر ذره‌بین است، لذا از هیچ تلاش و کوششی برای توسعه بخش اقتصاد نباید غاقل شویم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: در وهله اول اشتغال و در مرحله دوم ازدواج دو امر مهم است که سیستم بانکی نباید از پرداخت تسهیلات در این حوزه غافل شوند که در صورت کم‌کاری برخورد جدی می‌شود و به مسئولان مربوطه در مرکز هم اطلاع خواهیم داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.