اولین همایش ملی تحولات قانونگذاری در زمینه استحکام خانواده و مدیریت اختلافات در دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان برگزار شد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضاییه در این همایش که با همکاری مرکز تحقیقات حقوق زنان و خانواده و با حضور جمعی از وکلا، قضات وحقوقدانان برگزار شد، از اصلاح قانون حمایت خانواده خبر داد و گفت: لایحه حمایت از خانواده پس از رفع نواقص به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه می‌شود و با تصویب این لایحه پرونده‌های حقوقی حوزه خانواده کاهش خواهد یافت.

حجت الاسلام نورالله قدرتی گفت: در چند سال اخیر عناوین مجرمانه از یک هزار و پانصد جرم به ۲۵۰۰ جرم افزایش و شناسایی شده است.

ریواده معاون سیاسی امنیتی استانداری سمنان از کاهش ۱۷ درصدی واقعه طلاق در استان خبر داد و گفت: تشکیل قرارگاه حمایت از خانواده، اختصاص ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حمایت از مشاغل خانگی و طرح‌های متعدد فرهنگی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از مهمترین برنامه‌ها در راستای حمایت از خانواده در استان سمنان است.

بیش از ۳۷۰ مقاله از دانشگاه‌های سراسر کشور به دبیرخانه‌ی این همایش رسید که ۱۷۵ مقاله با محوریت چالش‌های حقوقی در استحکام خانواده ،راهکار‌های موثر قانونگذاری در مدیریت و حل و فصل اختلافات ، راهکار‌های موثر در کاهش اختلافات خانواده پذیرفته و به صورت سخنرانی و پوستر ارائه شد.

در پایان همایش ملی تحولات قانون گذاری خانواده از صاحبان سه مقاله‌ی برتر تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.