جانشین فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان از انهدام باند ۳ نفره سارقان مسلح که با زور و تهدید با سلاح سمت شهروندان اقدام به تیراندازی و در نهایت موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه را از مالباختگان به سرقت می‌بردند خبر داد.

سرهنگ مرتضی جوکار  اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و گوشی تلفن همراه که باعث رعب و وحشت میان شهروندان در سطح شهرستان چابهار شده بود، موضوع دستگیری سارق و یا سارقان در دستور کار مأموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان افزود: به منظور دستگیری سارقان و پیشگیری از سرقت‌های مشابه گشت‌های هدفمندی در سطح شهرستان راه‌اندازی شد.

وی اضافه کرد: در این رابطه کارآگاهان پلیس آگاهی چابهار با کار شبانه‌روزی و اقدامات فنی صورت گرفته با تحقیقات میدانی و رصد اطلاعاتی و فعال کردن منابع و مخبرین هویت سه سارق همدست را مشخص و آن‌ها را طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر کردند و در مخفیگاه این متهمان یک دستگاه موتورسیکلت و در بازرسی بدنی تعداد یک گوشی تلفن همراه سرقتی نیز کشف شد.

جوکار بیان کرد: این سارقان جوان که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشتند پس از انتقال به پلیس آگاهی به فعالیت بزهکارانه خود اعتراف و در تحقیقات تکمیلی پلیس به پنج فقره سرقت مسلحانه موتورسیکلت و تلفن همراه در سطح شهرستان اقرار کردند.

وی با اشاره به معرفی متهمان به مراجع قضائی علت وقوع بسیاری از این سرقت‌ها را بی‌توجهی مالکان به هشدار‌های پیشگیری از سرقت و اصول حفاظتی دانست و اظهار داشت: رها کردن موتورسیکلت بدون قفل و زنجیر در معابر، روشن گذاشتن آن در معابر و ترک لحظه‌ای و جا گذاشتن سوئیچ بر روی موتورسیکلت از مهمترین مصادیق بی‌توجهی به اصول امنیتی در نگهداری از این وسیله نقلیه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار