بهمن ریحانی فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) کرمانشاه امروز (۲۷آبان) در آیین اختتامیه مرحله استانی چهارمین رویداد سراسری تولید محتوای دیجیتال بسیج در کرمانشاه با بیان اینکه نقش آفرینی بسیجیان در فضای مجازی ضروری است، گفت : با توجه به فعالیت دشمنان در فضای مجازی و هزینهها و برنامه ریزیهای فراوان آنها در این فضا، برای اینکه دچار آسیب نشویم باید در این فضا حضور تاثیرگذار داشته باشیم.
ریحانی با بیان اینکه امروزه فضای مجازی در ابعاد مختلف زندگی افراد جامعه نقش دارد، افزود: امروز فضای مجازی با فضای واقعی گره خورده و برای موفق عمل کردن باید در هر دو فضا حضور تاثیرگذار داشته باشیم.
فرمانده سپاه حضرت نبی اکرم (ص) استان کرمانشاه با بیان اینکه فضای مجازی میتواند بسترهای علمی و حتی اقتصادی را در مسیر رشد و شتاب قرار دهد، تصریح کرد: اگر فضای مجازی را در حوزههای مختلف غنی کنیم، میتوانیم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان ایستادگی کنیم.
وی با تاکید بر اینکه باید عقب افتادگیهای موجود در حوزه فضای مجازی را جبران کنیم، افزود: امروزه دشمنان از این فضا برای ضربه زدن به ما استفاده میکنند و برای مقابله با توطئههای دشمنان باید این فضا را تقویت کنیم.
ریحانی تاکید کرد: با تکیه بر روحیه خودباوری و اعتماد به نفس میتوانیم در این فضا هم بر دشمنان فائق آییم.
وی اشارهای هم به رشد علمی قابل توجه ایران اسلامی در دهه گذشته داشت و افزود: زمانی دستیابی به این رشد علمی برای ما قابل باور نبود، اما اکنون در منطقه رتبه نخست و در دنیا رتبه دهم یا یازدهم را از نظر رشد علمی دارا هستیم.
ریحانی با اشاره به اهمیت برگزاری بیشتر رویدادهای فضای مجازی، تصریح کرد: برگزاری بیشتر رویدادهای دیجیتالی و ورود بیشتر جوانان و نوجوانان به این عرصه زمینه شتاب و رشد کشور را فراهم خواهد کرد.
وی با بیان اینکه کارهای ارزشمندی در این رویداد ارائه شد، گفت: حضور در چنین رقابتهایی به معنای این است که فرزندان ما به باور "ما میتوانیم" رسیده اند.
سعید کریمی مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان کرمانشاه، با بیان اینکه این رقابتها از روز ۲۵ آبان آغاز و به مدت ۴۸ ساعت ادامه پیدا کرد، گفت: تیمهای شرکت کننده در رویداد در سه حوزه بازیهای موبایلی با موضوع آموزشی، تولید نرم افزار موبایلی با موضوعات آموزشی و تربیتی و پویانمایی با موضوع ایران قوی به رقابت با هم پرداختند.
وی با بیان اینکه در ابتدا ۱۶ تیم شامل هشت تیم پویا نمایی، پنج تیم نرم افزارهای موبایلی و چهار تیم بازیهای موبایلی در این رقابتها حضور داشتند که یک تیم هم بعد از شروع رویداد به تعداد تیمها اضافه شد، گفت: در حوزه بازیهای موبایلی که رقابتها نسبتا چالشی است، شاهد حضور تیمهای دانش آموزی بودیم که به نوعی گرمابخش رقابتها شدند.
مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان کرمانشاه با بیان اینکه نفرات برتر این رویداد به رویداد کشوری تولید محتوای دیجیتال بسیج راه پیدا خواهند کرد، افزود: برای نفرات اول تا سوم به ترتیب جوایز هفت، پنج و دو میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.
به گفته وی شش تیم برگزاری این رویداد را در کرمانشاه داوری کردند.
مسئول مرکز فضای مجازی بسیج استان کرمانشاه در ادامه برگزاری رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج را به منزله پلی ارتباطی میان جامعه نخبگان این عرصه و نهادهای نیازمند تولید محتوا عنوان و ابراز امیدواری کرد: برگزاری این دست رویدادها بتواند در تجاری سازی ایدههای نخبگان نقش مهمی داشته باشد.
وی افزود: برگزاری چنین رویدادهایی حس رقابت جویی و اعتماد به نفس را در میان شرکت کنندگان ایجاد خواهد کرد و میتواند نقش مهمی در ایجاد روحیه تیمی در افراد داشته باشد.
وی با اشاره به افزایش ۱۰۰ درصدی شرکت کنندگان در رویداد تولید محتوای دیجیتال بسیج در سال جاری، افزود: سال گذشته تنها هفت تیم در این رقابتها شرکت کردند و امسال شاهد حضور ۱۷ تیم بودیم .