بسیج فرهنگیان‌ به صورت خود جوش در عرصه‌های مورد نیاز همچون آموزش به جاماندگان از تحصیل کمک‌ می‌کنند.

امروزه دشمنان جمهوری اسلامی ایران، راه مقابله با انقلاب را مبارزه فرهنگی می‌دانند و به همین منظور به آینده سازان کشور چشم طمع دارند و گاهی اوقات از طریق جنگ‌های فرهنگی و روانی آن‌ها را مورد حمله قرار می‌دهند.

یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با دشمنان و ترویج سبک زندگی غربی، تربیت نیروهای جوان متعهد است. برای ترویج فرهنگ درست اسلامی باید افرادی انقلابی، پرهیزکار و شجاع پرورش یابند تا دیگر جوانان در روش زندگی و عمل خود از آن‌ها سرمشق بگیرند؛ ازاین‌ رو حضور بسیج در مدارس امری ضروری است. 

افراد باید از دستاوردهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز حفظ و پاسداری کرده و فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل های بعدی منتقل کنند از این رو تشکیلات دانش‌آموزی می‌تواند به‌ راحتی زمینه این مشارکت و اجرای اهداف مذکور را فراهم آورد. 

ارغوانی جانشین سازمان بسیج فرهنگیان کشور، گفت: بالغ بر ۶۰ درصد فرهنگیان عضو بسیج فرهنگیان هستند. فرهنگیان از بدو ورود به آموزش و پرورش می‌توانند عضو بسیج فرهنگیان شوند.

وی افزود: بسیج فرهنگیان به صورت داوطلبانه در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت شرکت می کند و دوشادوش سایر اقشار مردم، پیش قدم خدمت در عرصه‌های مورد نیاز از جمله، سیل، زلزله، کرونا، جهاد آموزشی، کمک به بازماندگان از تحصیل و کمک به ارتقاء تحصیلی دانش آموزان است.

ارغوانی درباره اهداف تشکیل بسیج فرهنگیان گفت: برای آموزش افراد در تمام نقاط کشور، جذب ، نگهداشت ، به کارگیری آحاد فرهنگیان در عرصه‌های مختلف و ماموریت های موردنیاز بسیج فرهنگیان تشکیل شده است.

گفتنی است که بسیج در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی(ره) تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ به‌طور قانونی رسمیت پیدا کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار