وجود بیش از ۶ میلیون واحد دامی در خوزستان

۶ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۶۶ واحد دامی در خوزستان وجود دارد و تولید گوشت قرمز در سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۶۰ تن گوشت قرمز بوده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: معیشت برخی از خانوار‌های روستایی به تولیدات دامی آن‌ها وابسته می‌باشد بنابراین علاوه بر طرح‌های بزرگ باید طرح‌های کوچک نیز مورد توجه واقع قرار بگیرند.

سیدرحمت ا... پریچهر می گوید: برخی از محصولات دامی استان با توجه به اهمیتی که دارند هنوز برندسازی نشده اند که باید این مسئله نیز مورد توجه ویژه قرار بگیرد، باید متناسب با پراکنش جمعیتی استان کشتارگاه وجود داشته باشد.

به گفته او ۶ میلیون و ۱۵۸ هزار و ۴۶۶ واحد دامی در استان وجود دارد و تولید گوشت قرمز در سال گذشته ۴۴ هزار و ۴۶۰ تن گوشت قرمز بوده است.

 ۱۹ مجتمع دامپروری با ظرفیت ۱۴۶ هزار و ۸۰۰ رأس در استان وجود دارد همچنین ۳ واحد با ظرفیت ۱۰ هزار و ۷۰ رأس آماده واگذاری می‌باشد، یک هزار و ۹۴۸ واحد صنعتی و ۲۴ هزار و ۵۱۱ واحد سنتی دامپروری نیز در استان مشغول فعالیت می‌باشند

به گفته او ۳ واحد مرغ مادر، ۸۶۲ واحد مرغداری گوشتی و ۱۴ واحد مرغداری تخمگذار همچنین ۱۳۶ واحد سایر ماکیان در استان وجود دارد

۲۰ واحد بزرگ صنعتی ظرفیت سرمایه گذاری کلان واحد‌های دامی در استان را دارا هستند، ۴ واحد از این ۲۰ واحد به بهره برداری رسیده اند، ۳ هزار و ۸۰۲ زنبورستان با ۴۴۰ هزار کندوی مدرن در استان وجود دارد و ۴ هزار و ۳۶۹ زنبوردار در این زمینه فعالیت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار