کارگاه اورژانس هوایی با هدف آموزش به پرسنل بیمارستان در سالن کنفرانس بیمارستان مهاباد برگزار شد.

رزاق همایونفر کارشناس مسئول مدیریت حوادث و بلایای بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گفت: این کارگاه آموزشی با شرکت ۳۲ نفر از نیرو‌های جامعه هدف شامل پرستار اورژانس بیمارستان و سرپرستاران و سوپروایزرین بالینی شاغل در بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد برگزار شد.

وی افزود: راه اندازی این اورژانس برای کمک به انتقال سریع مصدومان، انتقال خون و کمک به مردم در مناطق سیل زده و زلزله زده کمک به مادران باردار در فصول سرد سال، حوادث پرتلفات و غیر مترقبه، قطع عضو، تروما‌های نافذ سینه، شکم و جمجه سکته‌های قلبی و مغزی که امکان انتقال زمینی ندارند پوشش خدمات فوریت‌های پزشکی در مناطق صعب العبور در دستور کار قرار دارد.

به گفته همایونفر، این کارگاه با هدف آشنایی پرستاران و کادر درمان با شرایط و اقدامات لازم در بخش کمک‌های اورژانس هوایی شامل آشنایی با مزیت آمبولانس هوایی، آشنایی با ماموریت اولیه و ثانویه، آشنایی به محدودیت‌ها در اورژانس هوایی آشنایی با کد ۳۵۰، تیم بالینی، تیم ایمنی و امنیت در اورژانس هوایی و آشنایی با سیستم مدیریت ایمنی خدمات آمبولانس هوایی برگزار شد.

وی افزود: فرآیند‌های اعزام بیمار با بالگرد برای پرسنل اورژانس پیش بیمارستانی و سرپرستاران به چه نحوی است و نحوه آدرس دهی به خلبان اورژانس هوایی با توجه به مختصات محل فعلی به ۳۰ نفر از پرسنل آموزش داده شد.

کارشناس مسئول مدیریت حوادث و بلایای بیمارستان امام خمینی (ره) مهاباد گفت: با توجه به نیاز استان و شهرستان‌ها به اورژانس هوایی برای افرادی که در مکان‌های صعب العور دچار سانحه می‌شودند و یا ارجاع بیمار بدحال با توجه به اندیکاسیون‌های اشاره شده نیاز به ارجاع به بیمارستان دارای تخصص بالاتر داشته باشند اورژانس هوایی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.