نخست‌وزیر انگلیس در سفری سرزده به کی‌یف با رئیس‌جمهور اوکراین ملاقات کرد.

«ریشی سوناک» نخست‌وزیر انگلیس، در سفری از پیش اعلام نشده امروز (شنبه) به کی‌یف رفته و با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، دیدار کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، نخست‌وزیر انگلیس به زلنسکی قول داد تا ۱۲۵ سلاح مقابله با جت‌های هوایی و دیگر سلاح‌های هوایی به این کشور بفرستد. تخمین زده می‌شود این بسته هوایی که انگلیس به اوکراین می‎‌فرستد حدود ۵۰ میلیون پوند (۶۰ میلیون دلار) ارزش داشته باشد.

این در حالیست که اوکراین مدعی شده روسیه با حملاتش زیرساخت‌های برخی مناطق این کشور و شبکه برق و گاز را مختل کرده است و با نزدیک شدن به هوای سرد زمستان برق میلیون‌ها اوکراینی قطع شده است.

این خبرگزاری با تکرار ادعا‌ها علیه ایران، مدعی شده که سلاح‌های انگلیس برای اوکراین به این کشور برای مقابله با پهپاد‌هایی که ایران به روسیه فروخته است کمک‌کننده خواهند بود.

 بسته جدید که ریشی سوناک قول آن را داده است، در ادامه بسته قبلی شامل هزار سلاح مقابله با موشک است که اوایل ماه جاری میلادی اعلام شده بود. انگلیس از ابتدای حملات روسیه به اوکراین که از ماه فوریه آغاز شد تاکنون حدود ۲.۳ میلیادر دلار به کی‌یف کمک ارسال کرده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۱
روباه پیر رفته سراغ دلقکش و ....
آخرین اخبار