اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در چهارمحال و بختیاری

استاندار چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

 غلامعلی حیدری در دیدار با رییس فراکسیون زنان و خانواده مجلس شورای اسلامی به اجرای طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان اشاره کرد و گفت: بیمه زنان سرپرست خانوار، تخصیص سهمیه اشتغال، اعطای اعتبارات برای ایجاد کارگاه‌های تولیدی و زمینه‌سازی برای اشتغال خانگی از جمله طرح‌های حمایتی برای بانوان است.

وی افزود: بانوان نقش پررنگی در تعالی استان و کشور دارند و نیمی از جمعیت کشور را بانوان تشکیل می‌دهند که سهم بسزایی در بسیاری از عرصه‌ها از جمله زمینه‌های فرهنگی، علمی و اجتماعی کشور دارند.

حیدری اضافه کرد: در دوران ستمشاهی طاغوت، نقش‌آفرینی زنان در جامعه بسیار محدود بود در حالی که نقش‌آفرینی زنان پس از انقلاب قابل مقایسه با پیش از آن نیست و شاهد رشد شاخص‌هایی مانند سطح تحصیلات و حضور زنان در مدیریت‌های ارشد بودیم.

حیدری با یادآوری توانایی زنان در عرصه‌های مختلف تاکید کرد: در برخی عرصه‌ها مانند حوزه‌های آموزشی و تربیتی، زنان نقش موثرتری دارند.


بیشتر بخوانید


استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به حضور پررنگ بانوان استان در حوزه آموزش و پرورش و دانشگاه‌های استان گفت: بانوان استعداد‌های فراوانی در این حوزه‌ها دارند که لازم است به آن‌ها فرصت کافی داده شود.

به گفته وی، در بخش جوانی جمعیت نیز مصوبات خوبی در سطح استان داشتیم و تخصیص اعتبار مناسب به زوج‌های ناباروری در سطح استان صورت گرفت و در شورای سلامت استان نقش‌ها مهمی به زنان داده شده است.

وی اظهار داشت: از سمن‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد قانونی که با حضور زنان شکل گرفته باشد، حمایت‌های ویژه‌ای می‌کنیم و به‌صورت مستمر با تشکیل شورا‌های اندیشه‌ورز جلساتی در قالب هم اندیشی برگزار می‌شود از ظرفیت نخبگان به‌ویژه بانوان نخبه استان استفاده می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.