۱۰۰ عنوان کتاب برای چاپ تا پایان سال پیش بینی شده است

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: همچنین چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب تا پایان سال هم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: نویسندگان استان همدان از ابتدای امسال تاکنون ۵۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس منتشر کردند.

او گفت: همچنین چاپ ۱۰۰ عنوان کتاب تا پایان سال هم در دستور کار این اداره کل قرار دارد.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان گفت: زندگی شهدا، رزمندگان، ایثارگران، همسران شهدا و ایثارگران در هشت سال دفاع مقدس از محور‌های کتاب‌های منتشر شده است.

برخوردار گفت:این کتاب‌ها هر یک با تیراژ ۵۰۰ نسخه منتشر شده که بخش عمده‌ای از آن‌ها در قالب بسته‌های فرهنگی و یا در برنامه‌ها و رویداد‌های مختلف در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

او گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۵ عنوان کتاب شنیداری در زمینه‌های کودکان، شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم توسط بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان منتشر شده است.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان انتقال مفاهیم و گفتمان حوزه دفاع مقدس و رزمندگان در ابعاد مختلف را یادآور شد و گفت: این بنیاد با هدف جذب نویسندگان بومی اقدام به برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای افرادی که تازه وارد حرفه نویسندگی به ویژه در حوزه ادبیات دفاع مقدس شده اند و انجمن‌های ادبی در سطح بخش‌ها و شهرستان‌ها کرده است.

برخوردار گفت: همچنین به منظور شناسایی استعداد‌ها و بهبود کیفی آثار با استفاده از ظرفیت استادان برجسته ملی و استانی برای بیش از ۵۰ نفر دوره آموزشی و دوره‌های تخصصی تدوین، نگارش و درست نویسی برگزار شد.

او، کتاب را یکی از محتوا‌های اثرگذار در گفتمان‌سازی و جریان‌سازی در حوزه‌های مختلف دانست و گفت: جامعه امروز تشنه مطالعه، کتاب و ترویج و تقویت فرهنگ کتابخوانی است و این مهم باید به عنوان یک فرهنگ عمومی در بین مردم نهادینه شود.

مدیر ادبیات و تاریخ دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس همدان، فقدان درک درست از الزام ثبت و مانایی فرهنگ دفاع مقدس را موجب فراموشی ارزش‌های ماندگار و والای آن دانست و گفت: یکی از ضرورت‌های مهم و پیش نیاز‌های اساسی جامعه تقویت و ترویج فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است که اهالی فرهنگ و به‌ویژه نویسندگان نقش مهم و تعیین کننده‌ای در این راستا دارند.

برخوردار تحریف یا ناقص نگاشته شدن حقایق را موجب آسیب رساندن جدی به این حوزه دانست و گفت: تاکید مقام معظم رهبری هم همواره بر این امر استوار است که نویسندگان حوزه دفاع مقدس رسالت خطیری برای انتقال مفاهیم و ارزش‌های آن دوران طلایی و نیز ماندگاری اتفاقات و گفتمان و ادبیات ارزشمند هشت سال دفاع مقدس دارند.

برچسب ها: چاپ کتاب ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.