دبیر جشنواره هنر‌های تجسمی ایثار گفت:هنرمندان شاهد و ایثارگر برگزیده جشنواره هنر‌های تجسمی ایثار منطقه ۵ کشور در تبریز معرفی شدند.

آقای علیزاده گفت: ۳۰۰ اثر از استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان، کردستان، کرمانشاه و ایلام به جشنواره هنر‌های تجسمی ایثار ارسال شد که پس از داوری ۱۰۰ اثر از ۶۵ هنرمند انتخاب شد.

آقای علیزاده ادامه داد: رشته‌های این جشنواره در بخش‌های خوشنویسی، عکاسی، نقاشی و نقاشی خط بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در این جشنواره گفت: پاسداشت فرهنگ شهادت سفارش امام راحل و رهبر معظم انقلاب است و رسالت ما همواره حفظ و ترویج فرهنگ جهاد و ایثار است.

آقای ابوالفتح زاده افزود: حماسه‌ها و از جان گذشتگی شهدا و رزمندگان فراموش شدنی نیست و باید در قالب هنر ماندگارتر شود.

مدیرکل اسناد انتشارات و امور هنری بنیاد شهید کشور هم گفت: آنچه که ولی فقیه تاکید دارند جهاد تبیین است و هنر از مهمترین ابزار‌های این جهاد است.

آقای مختاری افزود: ایران به عنوان رهبر جبهه مقاومت خار چشم دشمنان است و دشمنان با تمام قوا در تلاش برای شکست نظام اسلامی هستند چون در همه میدان‌ها شکست خورده اند حال با جنگ ترکیبی جلو آمده اند.

وی گفت: ولایت و شهادت دو اصل بقای انقلاب اسلامی است و فرزندان شهدا و ایثارگران موثرترین افراد برای خلق آثار هنری در ترویج فرهنگ شهادت هستند.

حجت الاسلام میرتاج الدینی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی هم گفت: شهادت والاترین هنر است و بازتاب آن در شاخه‌های مختلف هنری نیز ارزش بالایی دارد.

وی افزود: امروز فتنه بزرگ و جنگ شناختی علیه انقلاب اسلامی به راه افتاده است و بیش از هر چیز نیازمند فرهنگ ایثار و جهاد تبیین هستیم چرا که ابزار دشمن دروغ است و سلبریتی‌های آموزش دیده در غرب مجری این نقشه هستند بنابراین باید با شیوه مناسب توطئه دشمنان را خنثی کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار