مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: روزانه ۳۰ تا ۴۰ نفر در استان همدان بازنشسته می‌شوند که به ازای هر نفر باید شش نفر جایگزین شوند.

جواد جمور امروز در گردهمایی کارگران و کارفرمایان استان همدان به مناسبت سالروز تصویب قانون کار، گفت: قانون تأمین اجتماعی مربوط به سال ۵۴ است که تغییراتی هم ایجاد شده، اما اساس کار همانی است که در سال ۵۴ نوشته شده بود.

او با تأکید بر اینکه خدمات سازمان تأمین اجتماعی وابسته به اجرای قوانین است، تصریح کرد: سازمان تأمین اجتماعی یک نهاد عمومی غیردولتی است که از بودجه دولت استفاده نمی‌کند بلکه از محل حق بیمه‌ها منابع خود را تأمین می‌کند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: یکی از دلایلی که سازمان تأمین اجتماعی به مشکل می‌خورد فراهم کردن مسیر سوءاستفاده برای کسانی که حقشان نیست، بوده است.

جمور گفت: در استان همدان ۸۶ هزار حقوق بگیر وجود دارد که سازمان ماهانه بیش از ۳۰۰ میلیارد تومان تعهدات بلندمدت پرداخت می‌کند.

او گفت: در شش ماهه امسال ۶۷۱ میلیارد تومان مصارف به منابع سازمان تأمین اجتماعی استان همدان پیشی گرفته که علت اصلی آن همکاری ما با کارگاه‌های تولیدی است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت:مطابق ماده ۳۶ قانون باید خدمات ارائه دهیم که هیچ مشکلی در این زمینه نداریم و حتی اگر بدهی را دریافت نکنیم باز هم حقوق را پرداخت می‌کنیم.

جمور گفت: قانون هم صراحتاً اعلام کرده است کارفرما وظیفه دارد حق بیمه به همراه ارائه لیست پرداخت کند، اما اگر این کار را نکرد رافع تعهدات سازمان به بیمه شده نیست.

او گفت: در شش ماهه امسال ۶۷۱ میلیارد تومان مصارف به منابع سازمان تأمین اجتماعی استان همدان پیشی گرفته که علت اصلی آن همکاری ما با کارگاه‌های تولیدی است.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد منابع سازمان تأمین اجتماعی از حق بیمه‌ها تأمین می‌شود، گفت: اگر سرشکن استان‌های دیگر نباشد ما نمی‌توانیم حقوق را پرداخت کنیم که از ابتدای امسال قرار شده هر استانی منابع و مصارف را خودش مدیریت کند.

جمور گفت: حتماً قوانین نیاز به بازبینی و تغییرات دارند، که لازمه تغییرات پالایش نظرات است.

 در پایان  قطعنامه‌ای از سوی جامعه کارگری استان همدان قرائت شد.

منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار