یونیسف:

کودکان در افغانستان باید دسترسی برابر به آموزش داشته باشند

صندوق سازمان ملل متحد برای کودکان گفت کودکان دختر و پسر در افغانستان باید دسترسی برابر به آموزش داشته باشند.

۲۰ نوامبر مصادف است با روز جهانی کودک در حالی که طالبان پس از تسلط بر افغانستان در ۱۵ اگست ۲۰۲۱ کودکان دختر بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب منع کرده، یونیسف تأکید کرده است دختران و پسران باید دسترسی همسان به آموزش داشته باشند.

یونسیف روز یکشنبه در توییتی نوشت روز جهانی کودک همزمان است با امضای کنوانسیون حقوق کودک. این کنوانسیون به ما یادآوری می‌کند که هنوز باید کارهای زیادی انجام دهیم تا کودکان به حقوقی که دارند به خصوص آموزش، دسترسی داشته باشند.

یونسیف همچنین نوشته است: دسترسی به آموزش و یادگیری با کیفیت برای هر کودک به منظور مستفید شدن از دوران کودکانه شاد و سالم، حیاتی است.

این نهاد افزود در گفتگوها با طالبان همواره از بازگشت همه کودکان به مکتب حمایت کرده و تلاش دارد تا صنف‌های درسی بیشتری را به منظور فراهم شدن زمینه یادگیری برای کودکان در افغانستان فراهم نماید.

عدم دسترسی برابر به آموزش تنها مشکل کودکان در افغانستان نیست. اخیراً سازمان نجات کودکان اعلام کرده است شمار کودکان مصاب به سوء تغذیه خطرناک در افغانستان ۴۷ درصد افزایش یافته است. این سازمان هشدار داده است افزایش گرسنگی باعث شده که به شمار این کودکان نیز افزوده شود. این سازمان در گزارشی گفته است که شماری از کودکان مصاب به سوء تغذیه پیش از دسترسی به درمان، جان باخته‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار