استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی و مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و مردمی در بخش‌های کشاورزی، شیلات، صنعتی، خدماتی و فنی بیش‌از ۲۸ هزار نفر شغل امسال در این استان ایجاد شده است.

 حسین مدرس خیابانی در جلسه هماهنگی با دستگاه‌های نظارتی که با حضور مدیرکل دیوان محاسبات و مدیرکل بازرسی سیستان و بلوچستان برگزار شد، اظهارداشت: خوشبختانه با گذشت کمتر از هشت ماه از سال ۱۴۰۱ کل تعهدات اشتغال این استان محقق شده است.

وی ادامه داد: این در حالیست که به دلیل عدم وجود بنگاه‌های اقتصادی بزرگ همچون فولاد، پتروشیمی و خودرو سازی در سیستان و بلوچستان با اتکا به مشاغل کوچک و روستایی بیش‌از ۲۸ هزار شغل جدید که معادل رقم متعهد شده در سامانه اشتغال بود در این استان ایجاد شده است.

استاندار سیستان و بلوچستان ادامه داد: همچنین از محل اجرای طرح‌های عمرانی و زیربنایی از جمله طرح‌های راه سازی، خطوط انتقال آب و گاز و طرح نهضت ملی مسکن و سایر طرح‌های عمرانی، گردشگری و معدنی اشتغال استان جهش چشم گیری پیدا کرده است.

وی گفت: این در حالیست که بر اساس خود اظهاری دستگاه های مختلف سیستان و بلوچستان تاکنون بیش‌از ۵۲ هزار شغل در شهرستان‌های استان ایجاد شده است.

مدرس خیابانی با تقدیر از دستگاه‌های نظارتی از جمله دیوان محاسبات و اداره کل بازرسی سیستان و بلوچستان اظهار امیدواری کرد: میزان ایجاد اشتغال استان تا پایان سال با زنده نگه داشتن طرح‌های عمرانی و جذب سرمایه‌های مردمی در طرح‌های اقتصادی قطعا بسیار فراتر از میزان تعهد سال ۱۴۰۱ خواهد بود.

وی تصریح کرد: همچنین در همین مدت به منظور توانمند سازی نیروهای کار ماهر و تاکید بر استفاده از نیروهای بومی در طرح های اقتصادی، ۲۶ هزار نفر در مراکز آموزش فنی و حرفه ای استان مهارت‌های تخصصی را دریافت کرده‌اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار