معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در حوزه مرزها امسال شاهد افزایش ۳۰۰ درصدی از محل صادرات و واردات کالاهای اساسی بودیم که در نوع خود بی‌نظیر است.

 داوود شهرکی  در شورای توسعه سیستان و بلوچستان اظهارداشت: در بحث واردات برنج ۴۰۰ هزار تن برنج وارد کشور شد و استان نیز از تمام ظرفیت خود برای این امر بهره گرفت.

وی با اشاره به افتتاح کارخانه سیمان تیس تصریح کرد: خوشبختانه شاهد اولین‌ها در سیستان و بلوچستان بودیم و اولین کارخانه تولید میلگرد، کنسانتره مس و فریم عینک در استان افتتاح شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: ظرفیت شرکت‌های معدنی برای تامین آب استان بکار گرفته شده به طور مثال در چابهار اقدامات خوبی در حوزه تجهیز کارگاه، استخرهای ذخیره آب و خرید ۱۵۰ کیلومتر لوله انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف ما در سیستان و بلوچستان توسعه اشتغال است و قطعا حوادثی که اخیرا به وقوع پیوست آسیب زیادی به اقتصاد وارد کرد که مستقیما روی زندگی مردم تاثیر دارد افزود: تمام اقدامات توسعه ای در سایه امنیت پایدار رخ خواهد داد.

شهرکی با اشاره به اشتغال ایجاد شده در سیستان و بلوچستان گفت: بر اساس گزارش سامانه رصد اشتغال که با کد ملی و مشخصات افراد ثبت می‌شود بیش‌از ۲۸ هزار نفر اشتغال در این استان امسال تحقق پیدا کرد.

وی با اشاره به تسهیلات قرض الحسنه بانک‌ها افزود: ۷۹ درصد منابع بانکی سیستان و بلوچستان تا شهریورماه صرف تسهیلات قرض الحسنه شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان ابراز امیدواری کرد: خوشبختانه توانستیم در حوزه احیای واحدهای تولیدی ۸۰ واحد غیرفعال تولیدی گردشگری را فعال کنیم.

وی با تاکید بر افزایش تولیدات کشاورزی اظهارداشت:خوشبختانه توانستیم تولید مرغ را در استان افزایش دهیم از همین‌رو ۳۵ مرغداری جدید در استان به بهره‌برداری رسیده و ۴۵۰ مرغداری نیز در حال احداث است.

شهرکی ادامه داد: توسعه مزارع نخیلات خرما و کشت محصولات کم آب و پر محصول نیز در استان سیستان و بلوچستان در دستور کار قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار