نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: بسیج حرکت انقلابی، سربازی ولایت، جهاد مخلصانه در راه خدا و تلاش خالصانه در خدمت به مردم است.

 حجت الاسلام مصطفی محامی   در دیدار اعضای ستاد گرامیداشت هفته بسیج استان سیستان و بلوچستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب، اظهار داشت: بسیج تنها یک نهاد و سازمان نیست بلکه یک فرهنگ است.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان با این بیان که بسیج تمام تفکر اسلامی است، ادامه داد: بسیج حرکت انقلابی، سربازی ولایت، جهاد مخلصانه در راه خدا و تلاش خالصانه در خدمت به مردم است.

امام جمعه زاهدان ویژگی اصلی و اساسی بسیج را تفکر اسلامی دانست و بیان کرد: وصیت‌نامه شهدا و خاطرات بسیجیان و رزمندگان، بر داشتن اسلام تاکید دارند و همه در راه اسلام هر آن چه را داشتند رها کردند و آمادگی خود را برای تقدیم هستی‌شان برای رسیدن به فیض شهادت و پایداری اسلام اعلام کردند.

وی به اسلام‌خواهی به عنوان یکی از ویژگی‌های مهم بسیجیان اشاره کرد و گفت: بعد از اسلام‌خواهی خصیصه مهم دیگر بصیرت است اینکه انسان فتنه‌های مختلف را تشخیص بدهد مسیر رابه درستی بشناسد و انتخاب کند و در آن مسیر ثابت‌قدم بماند این ویژگی بسیج است.

محامی با بیان اینکه در دوران پر فراز و نشیب اتفاقاتی رخ داده که بعضی از مردم مردد و متزلزل شدند، افزود: اما فرهنگ بسیجی با آن جهت‌گیری که داشت و توجه به مقام عظمای ولایت و رهبری، حجت مسیر او بود به خوبی مسیر خودش را انتخاب می‌کرد.
امام جمعه زاهدان اظهار داشت: اگر فرض و عمل واجب ولایت‌مداری است، بصیرت انقلابی مهم است و دغدغه و تزلزلی با داشتن بصیرت نخواهد بود، چرا که همه سرباز و تحت امر ولایت فقیه هستیم.

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان مسائل اخیر استان را یادآور شد و گفت: مردم از طیف‌های مختلف در این استان زندگی می‌کنند، ولی برای ملت، حجت نگاه و فرموده و تصمیم مقام معظم رهبری است و طبق آن عمل می‌کنیم و در عرصه‌های مختلف این حقیقت مصداق پیدا کرده است.

وی بصیرت انقلابی که همواره پشت سر رهبری بوده را ویژگی ممتاز بسیج دانست و افزود: جهاد یک تلاش و هدف در راه خداست جهاد مخلصانه در راه خدا نیز ویژگی خاص بسیج است این جهاد در عرصه‌های متعدد، گاهی در عرصه نظامی و دفاعی و گاهی در عرصه علمی و گاهی در عرصه‌های فرهنگی و عرصه تربیت است.

وی ادامه داد: گاهی این عرصه‌های مختلف به صورت بحران‌ها تغییر می‌کنند؛ بحران سیل و زلزله و چه مشکلات مادی و گاهی هم بحران مقطعی فتنه‌ها که عده‌ای درست تشخیص نمی‌دهند و نمی‌توانند راه درست و صحیح را بشناسند و باز بسیج است که به مردم خدمت می‌کند.

محامی در بخش دیگری از سخنان خود تقویت بسیج و گسترش تفکر بسیج در سطح جامعه را بسیار مهم و ضروری ذکر کرد و اظهار داشت: اگر ویژگی بسیج تفکر اسلامی است برای ترویج آن باید تلاش کرد، اگر وظیفه بصیرت انقلابی است این جهاد تبیین که فرموده مقام معظم رهبری است باید آن را به جد رواج دهیم.

وی با تاکید این مطلب که با تقویت تفکر بسیجی بصیرت در جامعه نیز رواج پیدا می‌کند، تصریح کرد: برنامه‌هایی که در این هفته در حال برگزاری است، تنها منحصر به هفته بسیج نباشد، بلکه برای تقویت فرهنگ بسیج در طول سال باید برنامه داشته باشیم.

نماینده ولی‌فقیه سیستان و بلوچستان با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که بسیج را لشکر مخلص خدا می‌دانند، خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم همین لشکر را تربیت کنیم، حضوری قوی‌تر و محکم‌تر خواهیم داشت که لازمه‌ آن اجرای برنامه‌های محتوایی در طول سال است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار