معاون راهداری استان اردبیل گفت: ۳۳ دستگاه از پل‌ها و ابنیه فنی در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان در ۷ ماهه گذشته تعمیر شده است.

آیدین هاشمی با بیان اینکه ۱۴ دستگاه از تعمیرات ابنیه فنی و پل‌ها در راه‌های اصلی و فرعی و ۱۹ دستگاه نیز در راه‌های روستایی انجام شده افزود: در مدت یاد شده ۴ هزار و ۶۰۰ متر از تونل‌ها نیز توسط راهداران نگهداری شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل در بازدید از محور مغان با اشاره به اینکه در ۷ ماهه گذشته ۷ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از کانال‌های طرفین راه اصلاح و بازسازری شده تصریح کرد: در این مدت ۲۶۰ هزار متر لکه گیری و رفع چاله در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان انجام شده است.

هاشمی در ۷ ماهه گذشته اجرای ۴۳ هزار متر مربع قشر رگلاژی را در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی استان یادآور شد و اظهار کرد: در مدت یاد شده راهداران ۱۲ هزار متر مکعب عملیات ریزش برداری در راه‌های استان اردبیل انجام داده اند.

او در جهت ارتقای ایمنی راه‌ها از اجرای ۱۲۲ کیلومتر روکش آسفالت در محور‌های مواصلاتی استان اردبیل خبر داد و بیان کرد: در ۷ ماهه گذشته ۱۱۳ هزارو ۷۰۰ متر مکعب از شانه راه و راه‌های شنی استان شن ریزی شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل هموارسازی و تسطیح راه‌های روستایی را در جهت تسهیل در رفت وآمد آن‌ها از وظایف مهم راهداران برشمرد و گفت: در ۷ ماهه گذشته ۷ هزار و ۳۰۰ کیلومتر از حریم راه‌ها و ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر از راه‌های شنی استان ریگلاز و تسطیح شده است.

هاشمی با اشاره به اینکه راهداران ۷۰ هزار متر از راه‌های آسفالته را در راه‌های اصلی، فرعی و روستایی درزگیری کرده اند افزود: راهداران ۱۰۶ هزار و ۷۰۰ متر مکعب عملیات خاکبرداری و اصلاح پیچ‌ها در راه‌های استان اردبیل انجام داده اند.

او تنقیه و لایروبی ۸۹۶ دستگاه از پل‌ها و ۳۲ هزار و ۹۳۳ متر مکعب از زهکشی و دراواسیون پل‌های بزرگ را از دیگر اقدامات راهداران در ۷ ماهه گذشته برشمرد و بیان کرد: از آنجاییکه استان اردبیل دارای زمستانی سرد و همراه با بارش‌های سنگین است جهت انجام عملیات راهداری زمستانی و خدمات رسانی به مردم در ایام بارش برف در گردنه‌ها و جاده ۲۵ هزار و ۳۶۰ تن ماسه ونمک در انبار ذخیره سازی شده است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.