بروز پدیده ریزگرد‌ها از مهمترین چاش‌های محیط زیست استان است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : بروز پدیده ریزگرد‌ها از مهمترین چاش‌های محیط زیست استان است به طوریکه امسال تا به امروز بیش از ۱۰۰ روز شرایط هوایی ناسالم را تجربه کرده‌ایم.

احد جلیلیان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه گفت : محیط زیست متعلق به همگان است.

وی با اشاره به چالش‌های محیط زیست استان، گفت: بروز پدیده ریزگرد‌ها از مهمترین چاش‌های محیط زیست استان است به طوریکه امسال تا به امروز بیش از ۱۰۰ روز شرایط هوایی ناسالم را تجربه کرده‌ایم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه اضافه کرد: بیش از ۲۴ جلسه در بحث کارگروه اضطرار آلودگی هوا در استان برگزار شده، البته در قانون هوای پاک برای بیش از ۱۶ سازمان و وزارتخانه وظایفی مشخص شده که سازمان حفاظت محیط زیست به عنوان ناظر بر حسن اجرای بحث آلودگی هوا ورود پیدا می‌کند.

خشک شدن جنگل‌های بلوط، برداشت بی‌رویه از منابع آبی و فقدان مدیریت مصرف آب در استان، نبود الگوی کشت زراعی در استان، کمبود نیرو اجرایی در مناطق، عدم نظارت بر پروژه‌های مشمول ارزیابی زیست محیطی از جمله چالش‌های مهم زیست محیطی استان است که جلیلیان به آن‌ها اشاره کرد.

وی با اشاره به ورود فاضلاب به رودخانه قره‌سو کرمانشاه، خاطرنشان کرد: یکی از معضلات سطح استان به خصوص شهر کرمانشاه، بحث رودخانه قره‌سو است؛ حوزه آبریز آن کرخه است طول رودخانه حدود ۱۶۰ کیلومتر است و متأسفانه در حال حاضر روزانه در حدود ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه فاضلاب به رودخانه سرریز می‌شود که حدود ۷۰۰ لیتربرثانیه (یک‌سوم) آن از طریق مدول شماره یک تصفیه می‌شود.

جلیلیان ادامه داد: به دلیل عدم بارش‌های مناسب دیگر نمی‌توان ازقره‌سو به عنوان یک رودخانه یاد کرد و و از آن به عنوان کانال فاصلاب آبی یاد می‌شود.

وی یادآور شد: با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی دستگاه‌های اجرایی و تأکید استاندار، در حال حاضر شرکت آب و فاضلاب سه پمپاژ خریداری کرد و بیش از یک‌هزار لیتر در ثانیه پمپاژ به خارج از محدوده شهر را انجام می‌دهد و براساس جلسات، مقرر شده آب و فاضلاب طی سه ماه با همکاری شهرداری و آب منطقه‌ای نسبت به ساماندهی قره‌سو اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.