پرونده شهرداری ارومیه با ۱۰ گونی اتهام

سومین جلسه محاکمه پرونده متهمان شهرداری ارومیه برگزار شد.

در سومین روز جلسه محاکمه پرونده متهمان شهرداری ارومیه، ابتدا اظهارات و شکایت وکیل تنها شاکی پرونده توسط دادگاه شنیده شد و پس از آن نماینده اداره کل بازرسی استان به بیان موضوعات و محور‌هایی از گزارش آن سازمان در خصوص جرائم صورت گرفته در شهرداری ارومیه پرداخت.

در این جلسه رسیدگی متهم ردیف اول پرونده به جایگاه احضار و حسب دستور دادگاه به دفاع از خود پرداخت و در خصوص چهارده اتهام وارده در متن کیفرخواست دفاعیات خود را در حضور رئیس دادگاه و نماینده دادستان و وکلاء و سایر متهمان پرونده بیان کرد.

پرونده شهرداری ارومیه با ۱۰ گونی اتهام

تذکر ساریخانلو، معاون دادستان مرکز استان به عنوان نماینده دادسرا به متهم اصلی در خصوص اتهام ارتشاء از جمله نکات مهم سومین روز دادگاه بود که گفت: آنچه از اظهارات شما استنباط می‌شود و به آن اذعان دارید، قبول ۴ قطعه زمین به عنوان رشوه است و در تحقق جرم ارتشا صرف قبول مال از طرف متهم کفایت می‌کند و اینکه متهم بعداً  آن را در چه راهی صرف نموده، مدرسه یا مسجد ساخته و یا هر کار دیگری کرده موثر در مقام نخواهد بود و مهم نفس اخذ رشوه است که دارای اهمیت بوده و واجد وصف کیفری و جنبه مجرمانه است و از آن جهت است که اکنون در جایگاه متهم قرار گرفته اید.

همچنین در سایر موارد نیز متهم مواردی را در جهت دفاع از خود مطرح کرد که با پاسخ قاطع، قانونی، مستند و مستدل معاون دادستان مواجه شد و توضیحات تکمیلی و شفاف سازی‌های لازم را به همراه دلایل و مستندات توسط وی ارائه شد.

پرونده شهرداری ارومیه با ۱۰ گونی اتهام

در این جلسه معاون دادستان ارومیه در چندین نوبت به اظهارات متهم پاسخ و جهت تنویر افکار عمومی و دادگاه هم به ایراد سخن پرداخت.

دفاع متهم اصلی این پرونده تا پایان سومین جلسه دادگاه به پایان نرسید و بر اساس دستور رییس دادگاه شعبه ۱۱۸ کیفری ۲ ارومیه ادامه دفاعیات به جلسه بعد که روز چهارشنبه دوم آذر برگزار خواهد شد موکول شد.

محاکمه ۸۴ نفر از متهمان پرونده فساد شهرداری ارومیه از روزشنبه ۲۸ آبان ماه در سالن اجتماعات دادگستری استان در ارومیه آغاز شده است.

 

پرونده شهرداری ارومیه با ۱۰ گونی اتهام

 

پرونده شهرداری ارومیه با ۱۰ گونی اتهام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.