عطاء اکبری اظهار داشت: با پیگیریهای دوساله و پس از تکمیل کامل پرونده و اخذ مجوزهای زیست محیطی و پدافند غیر عامل و برگزاری نشستهای تخصصی با سازمان برنامه و بودجه کشور و همچنین پیگیری نمایندگان مردم سراوان و خاش در مجلس شورای اسلامی، تبدیل راه فرعی خاش _ سراوان بطول ۱۵۱ کیلومتر به راه اصلی و با اعتبار پایه هزار و ۲۰۰میلیارد تومان در کیمسیون ماده ۲۳ سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد.
وی ادامه داد: به این ترتیب این محور بعنوان محور اصلی از سال آینده در قانون بودجه کشور دارای ردیف خاص خواهد شد و عملیات ساخت آن با مشخصات راه اصلی آغاز میشود.
مدیر کل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان مصوبه امروز را یک دستاورد مهم در حوزه تکمیل و توسعه راههای استان دانست و افزود: این محور همانند بسیاری از راههای کشور سالیان متمادی در نوبت اخذ مجوز از کمیسیون ماده ۲۳ بود که در دو سال اخیر با تلاش گسترده مسئولان استانی موفق به اخذ این مجوز مهم شد.
اکبری تاکید کرد: تلاش خواهیم کرد به بعد از تامین اعتبار لازم چه در قالب بودجه سنواتی و چه اعتبارات مازاد، عملیات ساخت راه اصلی از دو جهت هم سمت خاش به سراوان و سراوان به خاش آغاز کنیم.
وی خاطر نشان کرد: با این مصوبه آرزوی دیرینه مردم منطقه محقق شد.
به گزارش ایرنا، برای اخذ ردیف اعتبار ملی به منظور اجرای طرحهای عمرانی جدید از جمله پروژههای راهسازی نیاز به اخذ مجوز کمیسیون ماده ۲۳ است.
گفتنی است کمیسیون ماده ۲۳ مرجع بررسی و تصویب طرحهای تملک دارایی سرمایهای ملی است و این کمیسیون دارای دبیرخانههای استانی بوده که به بررسی طرحهای جدید پیشنهادی تملک داراییهای سرمایهای ملی و استانی و تغییر مشخصات اصلی طرحهای تملک داراییهای سرمایهای دارای مجوز شامل تغییر عنوان طرح، هدف کمی طرح، حجم عملیات، عنوان دستگاه اجرایی، سال شروع، سال خاتمه، اعتبارات، محل اجرا و مشخصات فنی میپردازد.
همچنین طرحهای ملی و استانی پیشنهادی میبایست صرفاً در چارچوب اسناد بالادستی از جمله قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، سندچشم انداز جمهوری اسلامی ایران، قانون اجرای سیاستهای کلی اصل چهل و چهارم قانون اساسی، اسناد ملی و استانی آمایش سرزمین، قوانین پنج ساله برنامههای توسعه جمهوری اسالمی ایران و مواد (۲۲) و (۲۳) قانون برنامه و بودجه کشور و نظام فنی و اجرایی کشور باشد.