رئیس مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان در مجلس شورای از اختصاص ۷۰ میلیارد تومان برای توسعه و لایروبی اسکله هفت تیر چابهار خبر داد.

معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار، کنارک، نیکشهر، دشتیاری، زراباد و قصرقند در مجلس شورای اسلامی گفت: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و حمایت از جامعه صیادی و برحسب پیگیری‌های صورت گرفته سازمان بنادر و دریانوردی برای لایروبی اسکله هفت تیر مبلغ ۷۰ میلیارد تومان اختصاص داده است.

وی گفت: صید و صیادی از بخش‌های مهم رونق اقتصادی، شیلاتی و اشتغالزایی در حوزه سواحل مکران است که نیازمند نگاه ویژه به آن است که بتواند زمینه توسعه صنعت شیلاتی را فراهم کند.

سعیدی خاطرنشان کرد: اسکله‌های رمین چابهار و بریس دشتیاری تشدید رسوب گذاری دارد هر دو پروژه به یک پیمانکار تحویل شده و تاکنون با گذشت ۵ سال متأسفانه پیشرفت فیزیکی طبق قرار داد انجام نداده است از سازمان شیلات ایران درخواست دارم خلع ید پیمانکار داریم.

سواحل زرخیر مکران بیش ۲۵هزار صیاد در ۸ بندرماهیگیری و ۳ مرکز تخلیه صید، ۴ موج شکن مردمی چند منظوره در نوار ساحلی ۳۲۰ کیلومتری جنوب سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های مهم شیلاتی در جنوب شرق کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار