افزایش ۴ درجه‌ای دمای هوا در استان همدان

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: دمای شبانه در استان همدان افزایش می‌یابد.

محمد حسن باقری شکیب گفت: با توجه به ابرناکی هوا دمای حداقل (شبانه) در این استان تا چند روز آینده و به تدریج بین سه تا چهار درجه سانتیگراد افزایش می‌یابد.

او با بیان اینکه دمای روزانه در این مدت تغییرات چندانی ندارد اظهار داشت: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده افزایش ابرناکی، پایداری جوی و افزایش آلاینده‌های جوی پیش بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان گفت: با توجه به پایداری هوا و وارونگی دما شاهد افزایش غلظت آلاینده‌ها در مناطق شهری و صنعتی استان و کاهش کیفیت هوا تا پایان هفته جاری خواهیم بود که از روز چهارشنبه کمتر می‌شود.

باقری شکیب بیان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد و نهاوند با ۱۸ درجه سانتیگراد بالای صفر و همدان و قهاوند با ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان بودند.

او گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در ۲۴ ساعت گذشته به ترتیب ۱۶ درجه سانتیگراد بالای صفر و ۶ درجه سانتیگراد زیر صفر به ثبت رسیده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان همدان ادامه داد: از روز جمعه سامانه بارشی در غرب استان فعالیت خود را آغاز می‌کند و تا شنبه هفته آینده ادامه دارد.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار