آغاز پرداخت تعرفه‌های پرستاری از ماه گذشته

وزیر بهداشت گفت: تعرفه پرستاری را که از سال ۸۶ مصوب و اجرا نشده بود، در شورای عالی بیمه سلامت به تصویب رساندیم.

حمایت وزارت بهداشت از طب ایرانی، جبران کمبود  آنتی‌بیوتیک با واردات، موفقیت ایران در تولید واکسن کرونا و صادرات آن، لزوم تمهید جدی درباره سرانه مصرف سیگار در کشور و ... از جمله مواردی بود که وزیر بهداشت مطرح کرد و درباره آن‌ها توضیح داد.

بهرام عین‌اللهی با اشاره به حضور سیدابراهیم رئیسی،  رئیس جمهور در وزارت، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و دیدار ستادی از این وزارتخانه اظهار داشت: ما میزبان آقای رئیس‌جمهور و همراهان ایشان بودیم و کلیه معاونان و مدیران وزارتخانه در این جلسه حضور داشتند.

وی افزود: در نشست با رئیس‌جمهور در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گزارش کاملی از اقداماتی که در دولت سیزدهم در حوزه بهداشت و درمان انجام شده خدمت آیت‌الله رئیسی ارائه شد.

وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: انعکاس اقدامات ما باید در آینه رضایت خاطر مردم دیده شود و اگر مردم راضی باشند، آنگاه قطعا توانسته‌ایم به وظیفه خود عمل کنیم.

حمایت وزارت بهداشت از طب ایرانی

وزیر بهداشت با اشاره به اقداماتی که این وزارتخانه در امر طب سنتی انجام داده است، گفت: ما طب سنتی را به عنوان یک درس دانشگاهی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا دایر کردیم و اکنون نزدیک به ۴۰۰ متخصص طب ایرانی دوره دیده دانشگاهی در کشور داریم.

عین‌اللهی با بیان این که درمانگاه‌های طب ایرانی در کشور دایر شده اند، افزود: حتما باید طب ایرانی دانشگاهی را از طب ایرانی تجربی جدا کنیم.

پزشک خانواده برای ۲۵ میلیون نفر

وزیر بهداشت در مورد اجرای طرح پزشک خانواده در کشور نیز تاکید کرد که زیرساخت‌های پزشک خانواده در کشور ایجاد شده اند و  برای اجرای بهتر آن نیازمند اعتباری بالغ بر ۳۵ هزار میلیارد تومان هستیم.

عین‌اللهی ادامه داد: پزشک خانواده فقط مربوط به درمان خانوار نیست؛  بلکه با بیماری یابی و بررسی‌های دقیق جنبه پیشگیری دارد و اکنون طرح پزشک خانواده برای ۲۵ میلیون نفر در حال اجرا است که با تامین اعتبارات در حوزه شهری نیز آغاز خواهد شد.

پذیرش بیش از ۴ هزار دستیار

وی با اشاره به افزایش ظرفیت دانشجو در رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی گفت که در کنکور امسال ۲۰ درصد افزایش ظرفیت انجام شده و از هفت هزار دانشجو به ۱۰ هزار و ۶۰۰ دانشجو رسیده است.

وزیر بهداشت اضافه کرد: برای اولین بار در طول تاریخ بیش از ۴ هزار دستیار پذیرش کردیم که با تکمیل ظرفیت دانشگاه‌ها این رقم بیشتر نیز خواهد شد. نکته مهم در افزایش طرفیت‌ها بحث بومی گزینی بوده است.

عین ‌اللهی با اشاره به کنفرانس سلامت در قاهره با بیان این که شاخص‌های سلامت ایران با فاصله بسیار معناداری از کشورهای منطقه جلوتر بود، گفت: این یک موفقیت بزرگ برای ایران است.

وی با بیان این که شاخص مصرف سرانه سیگار ما وضعیت خوبی ندارد، گفت که باید در این زمینه تمهیدات جدی در نظر گرفته شود.

وزیر بهداشت با اشاره به اقدامات مهم دیگری که از شروع به کار دولت سیزدهم در امر درمان و سلامت انجام شده، گفت که افزایش ۱۰ هزار تخت  در ۷۹ مراکز درمانی از جمله این اقدامات است.

عین‌اللهی افزود: تعرفه پرستاری را که از سال ۸۶ مصوب و اجرا نشده بود، در شورای عالی بیمه سلامت به تصویب رساندیم و از ماه گذشته پرداخت تعرفه پرستاری آغاز شده است.

وزیر بهداشت از شروع ژن درمانی و پژوهش‌های موفق مربوط به آن در کشور خبر داد و گسترش خانه‌های بهداشت در کشور را از  دستور کارهای این وزارتخانه برشمرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار