شهردار شیراز گفت: باید در کوتاه مدت ساختاری ضروری و چند وجهی تعریف شود تا ابعاد مختلف حفظ، نگهداری و اقتصادی باغ‌های قصردشت تأمین شود.

شهردار شیراز با تاکید براینکه حفظ باغ‌های شیراز وظیفه شرعی و قانونی است، لزوم تعریف پروژه‌هایی برای استفاده از بخش خصوصی را متذکر شد.

محمدحسن اسدی در جلسه بررسی وضعیت باغ‌های قصردشت گفت: باید در کوتاه مدت ساختاری ضروری و چند وجهی تعریف شود تا ابعاد مختلف حفظ، نگهداری و اقتصادی آن تأمین شود.

اسدی با بیان اینکه حفظ این باغ‌ها وظیفه شرعی، اخلاقی و قانونی است، گفت: این باغ‌ها باید حفظ شوند و به عنوان شهرداری شیراز امکان ندارد در حفظ آن‌ها از موضع خود کوتاه بیایم.

شهردار شیراز گفت: باید با ایجاد دهکده گردشگری و تعریف پروژه‌هایی دیگر و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی به‌سمت درآمد پایدار نیز حرکت کنیم.

غلامعلی ترابی رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این جلسه با تاکید بر حفظ باغات قصردشت و بازنگری طرح اصلاح آن به چگونگی انجام کار پرداخت.

او گفت: خروجی این موضوع تاثیر مثبتی در افکار عمومی و اجتماع دارد و در کاهش آلاینده‌های زیست محیطی نیز اثر بسزایی دارد.

رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمندسازی شورای اسلامی شهر شیراز با تصریح بر تاریخچه طرح بازنگری باغات گفت: با درنظر گرفتن زمان محدود، باید بر مبنای اختیارات موجود، شورای اسلامی شهر و شهرداری به مدیریت واحدی برسند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار