مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از کسب رتبه اول کشوری دانش آموزان کرمان، در بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی برای ششمین سال پیایی خبر داد.

رضا رضایی گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ در بخش دانش آموزی بیست و چهارمین جشنواره جوان خوارزمی استان کرمان، ۴۸۳ طرح در سامانه جشنواره ثبت شد که پس از رفع نقص و تایید از سوی مدیران پژوهش سرا‌ها و دبیرخانه استان، آماده ورود به داوری از سوی تیم داوری کشوری شدند.

به گفته او در کل کشور ۲ هزار و ۲۰۰ طرح از استان‌های مختلف ارائه شد که غالبا طرح‌هایی با رویکرد رفع نیاز‌ها و مسائل زیست بوم منطقه جغرافیایی بود و از تعداد کل طرح‌های کشور حدود ۲۲ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: طرح‌های بیان شده در ۱۸ گروه علمی، کشاورزی و منابع طبیعی، مکانیک، برق و الکترونیک، کامپیوتر، فیزیک و نجوم، فناوری نانو، شیمی، مکاترونیک (ترکیبی از چند رشته مهندسی است)، علوم زیستی و پزشکی، زبان و ادبیات فارسی، علوم شناختی، علوم اجتماعی و روان شناسی، علوم دینی و قرآن پژوهی، هنر، عمران و معماری، ریاضی، سلول‌های بنیادی و هوش مصنوعی به صورت غیرحضوری داوری شد.

او افزود: از تعداد کل دانش آموزان استان کرمان، ۳۴ نفر در قالب ۲۵ طرح برای شرکت در دفاع برخط طرح‌ها در مرحله کشوری دعوت شده اند که در این مرحله از کل کشور، ۱۳۱ طرح به مرحله مصاحبه دعوت شدند که ۱۹ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

رضایی بیان کرد: از لحاظ تعداد طرح‌های دعوت شده به دفاع برخط کشوری به ترتیب آموزش و پرورش شهرستان بم با ۶ طرح، شهربابک با ۴ طرح و ناحیه دو کرمان با ۳ طرح در جایگاه اول تا سوم استان قرار گرفتند.

به گفته او پس از دفاع دانش آموزان و بررسی هیئت داوران، ۱۱ طرح از استان به عنوان برگزیده کشوری وزارت آموزش و پرورش (برگزیده مرحله نیمه نهایی) اعلام شد که در این مرحله از کل کشور، ۶۱ طرح برگزیده شدند که ۱۸ درصد به استان کرمان تعلق داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان افزود: پس از ارسال طرح‌ها به وزارت علوم و بررسی و داوری از سوی هیئت داوران، ۶ طرح از استان به عنوان برگزیده نهایی اعلام شد و در مجموع اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با کسب ۶ طرح برگزیده، مقام اول کشور را بین ادارات کل کسب کرد و در این مرحله، ۲۵ طرح برگزیده کشور (حائز رتبه اول تا سوم) اعلام شد که ۲۴ درصد سهم استان کرمان بود.

 او بیان داشت: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برای ششمین بار در ۹ سال اخیر، مقام اول کشور را در جشنواره جوان خوارزمی کسب کرده است.

رضایی گفت: در استان کرمان، آموزش و پرورش شهرستان‌های بم، ناحیه دو کرمان، شهربابک، انار، رابر و زرند موفق شدند هر کدام جایگاه یک طرح برگزیده کشور را کسب کنند.

 او تصریح کرد: خلاقیت و نوآوری، کاربرد و حل‌مسئله، مستندسازی و ارزش علمی، فنی و تخصصی از شاخص‌های اصلی داوری طرح‌های جشنواره جوان خوارزمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار