وزیر انرژی الجزایر تاکید کرد در اوپک پلاس هیچ گونه مباحثاتی در خصوص بازنگری در تصمیمات قبلی و افزایش تولید نفت وجود ندارد.

وزیر انرژی الجزایر ضمن رد گزارش‌های منتشر شده مبنی بر قصد اوپک پلاس برای افزایش تولید نفت، گفت: «هیچ بحث جاری درباره بازنگری توافقنامه اوپک پلاس که در ۵ اکتبر تصویب شد، وجود ندارد».

به گزارش الجزیره، وزیر انرژی الجزایر می‌گوید گمانه‌زنی در مورد تجدیدنظر‌های «غیرمحتمل» در مورد سطح تولید نفت اوپک پلاس احتمالا عملکرد بازار‌های نفت را مختل می‌کند.

گفتنی است، اوپک پلاس در جلسه پنجم اکتبر خود اعلام کرد قصد دارد تولید نفت را از ماه نوامبر (ماه جاری) به میزان دو میلیون بشکه در روز کاهش دهد. با این حال، روز گذشته، روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال گزارش داد عربستان و دیگر کشور‌های عضو اوپک پلاس در حال بحث بر روی این موضوع هستند که تولید نفت را از ماه دسامبر تا ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش بدهند. ساعاتی بعد، وزیر انرژی عربستان این اخبار را «شایعه» دانست و تاکید کرد ادعا‌ها در خصوص افزایش تولید نفت صحیح نیست. وی تصریح کرد که تصمیم اوپک پلاس برای کاهش تولید نفت به میزان ۲ میلیون بشکه در روز که در ماه اکتبر گرفته شده و از ماه نوامبر اجرا شده است، تا پایان سال ۲۰۲۳ ادامه خواهد داشت.

پس از انتشار این اظهارات، بهای نفت افزایش یافت. نفت برنت روسیه با دو دهم درصد افزایش و نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با یک دهم درصد افزایش به ترتیب به ۸۷ دلار و ۶۲ سنت و ۸۰ دلار و ۱۱ سنت رسیدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار