افتتاح نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی در بام ایران

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: پنجمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی و بین المللی ماشین آلات، تجهیزات و ادوات کشاورزی، نهاده‌ها و سیستم‌های نوین آبیاری و صنعت گلخانه سازی در شهرکرد افتتاح شد.

حسین برزگر اظهار داشت: در این نمایشگاه غرفه‌هایی از استان‌های تهران، اصفهان، مرکزی، فارس، خراسان رضوی و چهارمحال و بختیاری وجود دارد و علاقمندان می‌توانند تا چهارم آذرماه از ساعت ۱۴:۰۰ تا ۲۰:۰۰ برای بازدید از نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی به محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی شهرکرد مراجعه کنند.

احمد راستینه نماینده مردم شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی در آیین افتتاح این نمایشگاه، اظهار داشت: امنیت غذایی یکی از موضوعاتی است که به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در دولت‌های گوناگون بر روی آن سرمایه‌گذاری می‌شود.

وی افزود: با توجه به بحران‌های غذایی که در جهان درحال آغاز است به ویژه اتفاقاتی که در اسفندماه پارسال رخ داد و صادرات غلات از کشور اوکراین به کشور‌های اروپایی دچار مشکل شد دنیا شاهد یک بحران غذایی جدی شد، اما جمهوری اسلامی ایران با تدابیری که از سوی مجلس و دولت اندیشیده شد از مرحله بحران غذایی عبور کردیم.


بیشتر بخوانید


راستینه اضافه کرد: قانون امنیت غذایی که پارسال در مجلس شورای اسلامی مصوب شد یک راهگشایی جدی در حمایت از تولید محصولات استراتژیک را رقم زد و دولت نیز در اجرای این قانون به ویژه درخصوص نهادینه کردن الگوی کشت گام‌های موثری را برداشت.

وی گفت: یک ظرفیت قابل توجهی از توانمندی شرکت‌های تخصصی حوزه غذایی کشور در نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی در چهارمحال و بختیاری به نمایش گذاشته شده است و امیدواریم در کنار این نمایشگاه‌ها موضوع آموزش نیز برای ارتقای شاخص و دانش جامعه کشاورزی در استان مورد توجه قرار بگیرد.

غلامعلی حیدری استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: سالانه هزاران نوع از محصولات زراعی، درختی، شیلات و آبزیان از این استان روانه بازار می‌شود، استفاده از موضوع دانش‌بنیان در تولید محصول از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چراکه در این صورت می‌توان میزان بهره‌وری را افزایش داد و اشتغالزایی نیز صورت خواهد گرفت.

وی با توجه به اینکه در چهارمحال و بختیاری کشت گیاهان دارویی مورد توجه قرار گرفته است، افزود: در سفر ریاست جمهوری به استان اعتبار خوبی جهت توسعه بخش کشاورزی اختصاص پیدا کرد.

حیدری ادامه داد: افتتاح پنجمین نمایشگاه جامع صنعت کشاورزی در چهارمحال و بختیاری می‌تواند بیانگر اهمیت توجه به علم و فناوری در توسعه کشاورزی باشد درحال حاضر نیز با پیگیری مسئولان استانی گام‌های موثری در راستای مصوبات اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان برداشته شده است و شاهد تحولات خوبی در استان خواهیم بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار