سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه، از افزایش ۲۰ درصدی میزان مصرف گاز در استان طی روز‌های سرد پاییزی خبر داد.

ناصر حسینی سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه گفت : با توجه به شروع فصل سرد، مصرف انرژی به ویژه مصرف گاز در بخش‌های مختلف افزایش یافته است.

وی، از افزایش ۲۰ درصدی میزان مصرف گاز در استان طی روز‌های سرد خبر داد و افزود: طی روز‌های سرد اخیر میزان مصرف به ۱۶ میلیون مترمکعب رسید که بخش عمده‌ای از آن (۱۰ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب) در بخش خانگی و تجاری بوده است.

سرپرست شرکت گاز استان کرمانشاه با تأکید بر مدیریت مصرف انرژی براساس الگوی مصرف، گفت: با رعایت الگوی مصرف علاوه بر کاهش هزینه‌های خانوار، تمامی بخش‌ها از جمله صنعت می‌تواند با استفاده از نعمت گاز به فعالیت خود ادامه دهد تا با جلوگیری از استفاده از سوخت‌های فسیلی در کاهش آلودگی هوا به محیط زیست هم کمک شود.

حسینی ادامه داد: اگر میزان مصرف را به اندازه ۱۰ درصد کاهش یابد، بخش‌های زیادی از صنایع کمان‌کان می‌توانند به فعالیت صنعتی و تولیدی خود با استفاده از گاز که تمیز‌ترین و پاک‌ترین سوخت فسیلی دنیا است، ادامه دهند.

وی با اشاره به ایمنی در مصرف، تصریح کرد: با شروع فصل سرما از وسایل گرمایشی استفاده می‌شود که نبود رعایت نکات ایمنی سبب بروز حوادث ناگوار می‌شود.

استفاده از دودکش استاندار در وسایل گاز‌سوز، کنتزل مستمر دوکش‌ها و کلاهک‌ها، بستن دریچه کولر، عدم استفاده از شومینه در فضای بسته، استفاده نکردن از بخاری در حمام، نبود استفاده از بخاری‌ها بدون دودکش در فضای بسته، تامین هوای کافی برای فرایند سوختن گاز از جمله توصیه‌های حسینی به مشترکان بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.