جانشین پلیس راه استان همدان گفت: سرقت تابلو‌های ایمنی و هشداری نصب شده در جاده‌های اصلی و فرعی این استان زمینه وقوع سوانح رانندگی را فراهم کرده است.

سرهنگ ارسلان سرمدی گفت: بالا بودن قیمت آلیاژ به کار رفته در ساخت تابلو‌های ایمنی، موجب رغبت متخلفان برای سرقت این قبیل تابلو‌های هشداری و اخطاری شده است.

او گفت: افراد متخلف شب هنگام با استفاده از یکسری تجهیزات اقدام به باز کردن یا کندن تابلو‌های ایمنی کرده غافل از اینکه این تابلو‌ها برای راهنمایی رانندگان عبوری از مسیر‌های شریانی نصب شده است.

جانشین پلیس راه استان همدان گفت: سرقت تابلو‌های ایمنی بیشتر در مسیر‌های فرعی رخ داده و سارقان از خلوتی راه و تاریکی شب برای این کار نادرست بهره می‌گیرند در حالیکه چنانچه خودرویی به علت نبود تابلو ایمنی از مسیر اصلی منحرف و سرنشینان آن جان خود را از دست بدهند فرد سارق در قبال خون آن‌ها مسئول است.

سرهنگ سرمدی گفت: هم اینک سرقت‌هایی را در مسیر یوسف آباد به اسدآباد یا محور‌های فرعی قهاوند شاهد هستیم و برخی مواقع ماموران کلانتری‌ها حین گشت زنی خودرویی، سارقان را شناسایی، دستگیر و تحویل مرجع قضایی می‌دهند.

او درباره قطعی روشنایی گردنه اسدآباد نیز گفت: روشنایی بخش کوتاهی از این مسیر به علت سرقت کابل قطع شده بود که به همت مسئولان در حال راه اندازی است.
جانشین پلیس راه استان همدان گفت: وضعیت روشنایی معابر برون شهری این استان مطلوب بوده است و بیشتر جاده‌هایی که نیاز به روشنایی دارند هم اینک مجهز هستند.

استان همدان دارای ۵ هزار و ۴۰۰ کیلومتر انواع راه اصلی، بزرگراه، آزاد راه، فرعی و شوسه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار