افزایش ۵۵ درصدی وصول مالیات در استان بوشهر

مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: میزان وصول مالیات از بخش‌های مختلف در ۷ ماه امسال ۵۵ درصد نسبت‌ به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

محمد جواد رستمی مدیرکل امور مالیاتی استان بوشهر گفت: در مدت یاد شده ۶ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان مالیات از بخش‌های مختلف وصول شده که نسبت‌به سهمیه مصوب ۹۱ درصد آن محقق شده است.

وی به پرداخت اعتبارات از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده اشاره کرد و افزود: در نیمه نخست امسال یک‌هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان منابع مالی از محل عوارض مالیات بر ارزش افزوده به شهرداری ها، فرمانداری‌ها، دهیاری‌ها و روستا‌های فاقد دهیاری استان بوشهر پرداخت شده است.

مدیرکل امور مالیاتی استان از افزایش اعتبارات یاد شده نسبت‌به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: پرداخت این میزان منابع مالی به دهیاری‌ها، فرمانداری و شهرداری‌های استان بوشهر نسبت‌به مدت مشابه پارسال ۸۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به نقش قانون مالیات بر ارزش افزوده در افزایش درآمد‌های مالیاتی، افزود: باتوجه به اینکه بوشهر میزبان واحد‌های بزرگ صنعتی و پتروشیمی به‌ویژه در جنوب استان است، قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده منجر به افزایش درآمد از این محل شده است.

رستمی تاکید کرد: عمده منابع مالی شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان از محل همین درآمد‌ها تامین می‌شود که تاثیر بالایی در پیشبرد طرح‌های روستایی و شهری دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.