امام جمعه ایلام:

اولین شاخصه حکومت صالحان اقامه نماز است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام گفت: توجه به اقامه نماز در سرنوشت جامعه تاثیرگذار بوده چرا که اولین شاخصه حکومت صالحان اقامه نماز به ویژه نماز جماعت است.

حجت الاسلام و المسلمین اله نور کریمی تبار نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام در نشست شورای اقامه نماز اظهار داشت: نماز جمعه جایگاه والایی در نظام اسلامی دارد، جایگاه دشمن شناسی و دشمن ستیزی داشته و موجب سربلندی و سرافرازی مسلمانان است.

وی با بیان اینکه کانونی که ما را از آسیب‌هایی که در آن غوطه ور شده ایم، می‌تواند نجات دهد، نماز و نماز جمعه است، افزود: نماز و اقامه این فریضه الهی موجب برکت در جامعه اسلامی شده و مدیران به عنوان کسانیکه متولی نماز هستند باید بیش از گذشته رویکردی برای برگزاری نماز داشته باشند.

وی بیان کرد: نماز جمعه یک بحث حاکمیتی دارد و نقش مدیران و حضور آنان در مکان‌های برگزاری نماز جمعه در کنار نمازگزاران و مردم بسیار تأثیرگذار است.

وی بر توجه مدیران دستگاه‌های اجرایی به حضور کارکنان در نماز‌های جمعه و جماعت تاکید کرد و افزود: وجود آیات و روایات فراوان در بحث اقامه نماز نشان از اهمیت این موضوع در جامعه دینی دارد و باید همواره مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: مدیر در جامعه اسلامی باید زمینه اقامه نماز دیگران را فراهم کند و وجه تمایز نظام اسلامی با سایر نظام‌ها همین اقامه نماز در جامعه و ادارات است.

وی ادامه داد: اگر به اقامه نماز در سطح جامعه توجه و ارتباط با خدا تقویت شد، بسیاری از مشکلات ما که ناشی از غفلت از همین فریضه معنوی و الهی است، برطرف خواهد شد.

وی گفت: دشمن در بحث مدارس بسیار کار کرده و برخی‌ها در مدارس نقش لیدری دارند که لازم است برای آگاه کردن دانش آموزان اقدام لازم از طریق مشاوره‌های دینی و مذهبی و مبلغان مذهبی انجام شود.

وی بیان کرد: ارتباط دانش آموزان با خدا در مدارس باید بیشتر و امام جماعت برای نماز مدارس استان در نظر گرفته شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.