سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان برای جهش تولید در بخش کشاورزی و دامی، تولیدکنندگان را همراهی می‌کند.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت: هفته بسیج فرصتی مغتم برای تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار انقلاب اسلامی، حضرت امام خمینی (ره)، شهدا و مقام عظمای ولایت است.

سرگرد عبدالحسن طرفی علیوی می گوید: دانش آموختگان رشته‌های کشاورزی، منابع طبیعی، محیط زیست، دامپزشکی و سایر رشته‌های وابسته جامعه هدف این سازمان هستند.

به گفته او باتوجه به اینکه خوزستان به دلیل تولید بیشترین محصولات کشاورزی، قطب کشاورزی کشور محسوب می‌شود، ضمن اینکه در زمینه دامپروری و شیلات نیز ظرفیت‌های قابل توجهی دارد و برنامه‌های تخصصی، آموزشی و ترویجی در ۲ بخش زراعی و دامی اجرا می‌کند.

به گفته این مقام مسئول کارشناسان، کارشناسان ارشد و تعداد زیادی از دانش آموختگان مقطع دکتری کشاورزی و علوم دامی به عنوان اعضای این سازمان، برنامه آموزشی و ترویجی اصول کشاورزی اعم از؛ آماده سازی زمین، کاشت، داشت و برداشت و همچنین کالیبراسیون ادوات کشاورزی و انتقال محصول به سیلو‌ها و انبار‌ها در زمینه زراعی را برگزار می‌کنند.

او می‌گوید: در بخش دامپروری نیز مشاوره‌های رایگان از سوی دامپزشکان و مهندسان علوم دامی به فعالان در زمینه تولید و پرورش دام در نقاط مختلف استان خوزستان ارائه می‌شود.

به گفته او برنامه‌های جهش تولید در عرصه کشاورزی و دامی ذیل قرارگاه امنیت غذایی تعریف می‌شود و باتوجه به این موضوع، روی محصولات راهبردی از جمله؛ گندم، جو، کلزا، برنج و ذرت هدفگذاری شده است.

مسئول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان گفت ۳۵۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیر پوشش برنامه‌های آموزشی و ترویجی هستند، این آموزش‌ها از سوی یک هزار و ۳۰۰ نفر از دانش آموختگان رشته‌های مربوط و مهندسان بسیجی به تولیدکنندگان ارائه می‌شود.

او گفت: آمایش‌ها به صورت استانی انجام می‌شود و این افراد با اعزام به مناطق نکات مربوط به جهش تولید را به کشاورزان و دامداران آموزش می‌دهند.

سرگرد طرفی علیوی می گوید: دوره‌های تخصصی و بومی محصولات مختلف از جمله گندم در شهرستان‌های متفاوت است و آموزش‌ها باتوجه به اقلیم هر منطقه از سوی اساتید مراکز تحقیقات و دانشگاه‌های استان به اعضای بسیجی ارائه می‌دهند و سپس این آموزش‌های به بهره برداران بخش کشاورزی و دامپروری منتقل می‌شوند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار